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TU Berlin

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Dr. Fabian Brinkmann

Lupe

Contact

Room EN 150/151
Phon: +49 30 314 70 336
Mail: fabian.brinkmann AT tu-berlin.de

Consultation hours: Wednesday, 16-18 (appointment via mail)

Teaching Activities

Virtual Acoustic - project tutorial: System identification, binaural technology, and room simulation (Since 2012)

Loudspeaker lab: Measurement and signal processing for loudspeakers (2010-2015)

The Appassionata and follow-up projects: Performance analysis of music recordings (Since 2010)

Audio technique II: Tutorial in digital audio technique (2009-2011)

Open Data Publications

AKtools

An open software toolbox for signal acquisition, processing, and inspection in acoustics

FABIAN data base

A compilation of acoustically measured and numerically simulated head-related transfer functions, headphone transfer functions, and 3D-head-and-torso meshes of the head and torso simulator FABIAN

WhisPER

An open source software for conduction listening test

Musical Instruments

A data base with recordings, directivities, and features of classical musical instruments

2014

Brinkmann, Fabian and Roden, Reinhild and Lindau, Alexander and Weinzierl, Stefan (2014). Audibility of head-above-torso orientation in head-related transfer functions. Forum Acusticum .


von Loesch, Heinz and Brinkmann, Fabian (2014). ,Feurig` oder ,majestätisch`? \textendash Tempo und Deutung im ersten Satz von Beethovens Hammerklaviersonate. Beethoven 6 \textendash Studien und Interpretationen Im Druck.


von Loesch, Heinz and Brinkmann, Fabian (2014). ,Diese Sonate ist als reine Virtuosen-Sonate zu beachten` \textendash Das Tempo in Beethovens Klavier-Sonate op. 2/3 von Josef Hofmann (1929) bis Lang Lang (2010). Vom Klang zur Schrift \textendash von der Schrift zum Klang. Beiträge des Seminars in Münster 2012 (EPTA-Dokumentation 2012) Im Druck.


von Loesch, Heinz and Brinkmann, Fabian (2014). Tempogestaltung im Kopfsatz von op. 95: Eine exemplarische Studie zur Interpretationsgeschichte von Beethovens Streichquartetten. In: Geiger, Friedrich and Sichardt, Martina (Ed.) Beethovens Kammermusik. Das Handbuch (Das Beethoven Handbuch 3) Laaber, Germany: Laaber, (pp. 445–467).


2013

Brinkmann, Fabian and Lindau, Alexander and Weinzierl, Stefan and Geissler, Gunnar and van de Par, Steven (2013). A high resolution head-related transfer function database including different orientations of head above the torso. AIA-DAGA 2013, International Conference on Acoustics 596–599.



von Loesch, Heinz and Brinkmann, Fabian (2013). Sravnitel'nye izmerenija tempa v interpretacijah bethovenskih sonat i drugih proizvedenijah (Vergleichende Tempomessungen in Interpretationen von Sonaten Beethovens und anderen Werken; in russ. Sprache). Quantitative methods in art studies. Proceedings of international conference in memory of German A. Golitsyn 138–143.


2012

Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian (2012). Perceptual evaluation of headphone compensation in binaural synthesis based on non-individual recordings. J. Audio Eng. Soc. 60(1/2), 54–62.


von Loesch, Heinz and Brinkmann, Fabian (2012). Die Tempogestaltung in Artur Schnabels emphAppassionata-Einspielung im Kontext zeitgenössischer Interpretationen. Beethoven 5 \textendash Studien und Interpretationen 215–224.


von Loesch, Heinz and Brinkmann, Fabian (2012). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006) [In russisch]. Musykalnaja Akademija (2), 88–96.


von Loesch, Heinz and Werner, Sven and Brinkmann, Fabian (2012). Welches Tempo \textendash welches Werk?. Schubert: Perspektiven 12(1), 33–46.


2011

Brinkmann, Fabian (2011). Individual headphone compensation for binaural synthesis. Technische Universität Berlin , .


von Loesch, Heinz and Brinkmann, Fabian (2011). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006). In: von Loesch, Heinz and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation. Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen Mainz et al.: Schott, (pp. 83–100).


2010

Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian (2010). Perceptual evaluation of individual headphone compensation in binaural synthesis based on non-individual recordings. 3rd ISCA/DEGA Tutorial and Research Workshop on Perceptual Quality of Systems , 137–142.


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