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2010

Schmierer, Elisabeth (2010). Zum Parodieverfahren in Johann Sebastian Bachs Kantaten für den ersten Pfingsttag: Kantate – Ältere geistliche Musik – Schauspielmusik. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Handbuch der musikalischen Gattungen : Laaber, (pp. 71–86).


Schmierer, Elisabeth (2010). Zu leicht und >boulevardier<? Zum Verhältnis von Libretto und musikalischer Gestaltung in Le Comte Ory. In: Müller, Reto and Gier, Albert and Beghelli, Marco (Ed.) Rossini und das Libretto Leipzig: Leipziger Universitätsverlag, (pp. 33–47).


Weinzierl, Stefan and Rosenheinrich, Hagen and Blickensdorff, Johannes and Horn, Michael and Lindau, Alexander (2010). Die Akustik der Konzertsäle im Leipziger Gewandhaus. Geschichte, Rekonstruktion und Auralisation. Fortschritte der Akustik - DAGA 2010 1045–1046.


Schmierer, Elisabeth (2010). Relegentur ab area: Zur Formbildung mehrstrophig durch komponierter Conducti. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Handbuch der musikalischen Gattungen : Laaber, (pp. ).


Schmierer, Elisabeth (2010). Die französische Kantate in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts: Kantate – Ältere geistliche Musik – Schauspielmusik. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Handbuch der musikalischen Gattungen : Laaber, (pp. 33–42).


Schmierer, Elisabeth (2010). Die Entstehung des Anthem im 16. Jahrhundert: Kantate – Ältere geistliche Musik – Schauspielmusik. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Handbuch der musikalischen Gattungen : Laaber, (pp. 217–224).


Straebel, Volker (2010). Vom Verschwinden der Klangkunst. Der Begriff der Klangkunst als wissenschaftsgeschichtliches Konstrukt. In: Kiefer, Peter (Ed.) Klangräume der Kunst Heidelberg: Kehrer, (pp. 53–60).


Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (2010). Handbuch der musikalischen Gattungen. : Laaber.


Bernschütz, Benjamin and Pörschmann, Christoph and Spors, Sascha and Weinzierl, Stefan (2010). Entwurf und Aufbau eines variablen sphärischen Mikrofonarrays für Forschungsanwendungen in Raumakustik und Virtual Audio. Fortschritte der Akustik - DAGA 2010 717–718.


Schmierer, Elisabeth (2010). Komponisten-Porträts. Stuttgart: Reclam.


Straebel, Volker (2010). The Sonification Metaphor in Instrumental Music and Sonification's Romantic Implications: Proceedings of the 16th International Conference on Auditory Display. Proceedings of the 16th International Conference on Auditory Display 287–294.


Straebel, Volker (2010). Unique or reproducible: the performative aspects of media-specific artist records: Study Group Conference. Study Group Conference "Music and Media" (MaM), International Musicological Society (IMS) Berlin



Wiesener, Constantin and Flohrer, Tim and Lerch, Alexander and Weinzierl, Stefan (2010). Adaptive Noise Reduction for Real-time Applications. Proceedings of the 128th Audio Engineering Society Convention (Preprint \#8048) .


Michael Fowler (2010). Mapping Sound Space: the Japanese garden as auditory model. Architectural Research Quarterly 14(1), 63–70.


Michael Fowler (2010). The Ephemeral Architecture of Stockhausen's Pole für 2. Organised Sound 15(3), 185–197.


Schneider, Martin (2010). Microphone Choice: Large or Small, Single or Double?. AES 128th Convention .


Maempel, Hans-Joachim (2010). Technik. In: La Motte-Haber, Helga de and Loesch, Heinz von and Rötter, Günther and Utz, Christian (Ed.) Lexikon der Systematischen Musikwissenschaft Laaber: Laaber, (pp. 470–477).


Pelzer, Sönke and Maempel, Hans-Joachim (2010). Room Modelling for Acoustic Simulation and Auralization Tasks: Resolution of Structural Details. DAGA, 36. Jahrestagung für Akustik .


Schröder, Dirk and Strake, Björn and Maempel, Hans-Joachim (2010). Optimization of Input Parameters for the Real-time Simulation of Room Acoustics - Revisited. DAGA, 36. Jahrestagung für Akustik .


Maempel, Hans-Joachim (2010). McGurk-Effekt. In: La Motte-Haber, Helga de and Loesch, Heinz von and Rötter, Günther and Utz, Christian (Ed.) Lexikon der Systematischen Musikwissenschaft Laaber: Laaber, (pp. 276–277).


Maempel, Hans-Joachim (2010). Audiovisuelle Wahrnehmung. In: La Motte-Haber, Helga de and Loesch, Heinz von and Rötter, Günther and Utz, Christian (Ed.) Lexikon der Systematischen Musikwissenschaft Laaber: Laaber, (pp. 49–53).


Maempel, Hans-Joachim (2010). Crooning. In: La Motte-Haber, Helga de and Loesch, Heinz von and Rötter, Günther and Utz, Christian (Ed.) Lexikon der Systematischen Musikwissenschaft Laaber: Laaber, (pp. 78).


Brinkmann, Fabian and Lindau, Alexander (2010). On the Effect of Individual Headphone Calibration in Dynamic Binaural Synthesis. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 36. DAGA 1055–1056.


Estrella, Jorgos and Lindau, Alexander (2010). Individualization of dynamic binaural synthesis by realtime manipulation of ITD. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 36. DAGA 1051–1052.


Kosanke, Linda and Lindau, Alexander (2010). Perceptual Evaluation of Physical Predictors of the Mixing Time in Binaural Room Impulse Responses. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 36. DAGA 1057–1058.


Lindau, Alexander (2010). Zu den Dimensionen des Unterschied live aufgeführter und reproduzierter Musik: Ergebnisse einer qualitativ/quantitativen Umfragestudie. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 36. DAGA 609–610.


Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian (2010). Perceptual evaluation of individual headphone compensation in binaural synthesis based on non-individual recordings. Proc. of the Third International Workshop on Perceptual Quality of Systems 137–142.



Lindau, Alexander and Estrella, Jorgos and Weinzierl, Stefan (2010). Individualization of dynamic binaural synthesis by real time manipulation of the ITD. Proc. of the 128th AES Convention preprint no. 8088.


Lindau, Alexander and Kosanke, Linda and Weinzierl, Stefan (2010). Perceptual evaluation of physical predictors of the mixing time in binaural room impulse responses. Proc. of the 128th AES Convention preprint no. 8089.


Lindau, Alexander and Roos, Sebastian (2010). Perceptual evaluation of discretization and interpolation for motion-tracked binaural (MTB-) recordings. In: Bildungswerk des VDT (Ed.) Bericht der 26. Tonmeistertagung Leipzig: , (pp. 660–701).



Rotter, Andreas and Lindau, Alexander (2010). Audibility of tweeter performance beyond spectrum and phase. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 36. DAGA 791–792.


Lepa, Steffen (2010). Jenseits des Films. Kritisch-realistische Rekonstruktion von Filmverstehen und Filmreflexion. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.


Witew, Ingo and others (2010). Uncertainties of IACC related to dummy head orientation. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 36. DAGA 221–222.



Lepa, Steffen (2010). Media Appropriation from a Critical Realist Point of View? Theoretical Premises and Empirical Research. In: da Silva, Augusto Soares and Martins, José Cândido and Magalháes, Luísa and Goncalves, Miguel (Ed.) Comunicação, Cognição e Media. Volume 1 Braga (Portugal): Aletheia, (pp. 379–390).


P. Luizard (2010). Etude des volumes couplés en acoustique des salles. Université Pierre & Marie Curie (UPMC) , .


Luizard, P. and Katz, B.F.G (2010). Étude des volumes couplés en acoustique des salles. Journées des Jeunes Chercheurs en Audition, Acoustique musicale et Signal audio, Paris, France, 17-19 November , .


Steffens, Jochen and Schulte-Fortkamp, Brigitte and Becker-Schweitzer, Jörg (2010). Wieviel Realität braucht der Mensch? Kriterien zur Bestimmung und Quantifizierung der Ökologischen Validität von Hörversuchen. Fortschritte der Akustik - DAGA 2010: CD-ROM .


2009

Berdahl, Edgar (2009). Applications of Feedback Control to Musical Instrument Design. Stanford University Stanford, CA, USA , .


Gabriele Knueppel and Michael Fowler (2009). Choreographies of Inhabitation: an investigation into visual auditory and spatial relationships. Occupation: negotiations with constructed space CDROM.


Berdahl, Edgar and Niemeyer, Günter and Smith, Julius O. (2009). Using Haptic Devices to Interface Directly with Digital Waveguide-Based Musical Instruments. Proceedings of the Ninth International Conference on New Interfaces for Musical Expression 183–186.


Berdahl, Edgar and Niemeyer, Günter and Smith, Julius O. (2009). Using Haptics to Assist Performers in Making Gestures to a Musical Instrument. Proceedings of the Ninth International Conference on New Interfaces for Musical Expression 177–182.


Berdahl, Edgar and Niemeyer, Günter and Smith, Julius O. (2009). HSP: A Simple and Effective Open-Source Platform for Implementing Haptic Musical Instruments. Proceedings of the Ninth International Conference on New Interfaces for Musical Expression 262–263.


Fukayama, S. and Nakatsuma, K. and Sako, S. and Yonebayashi, Y. and Kim, Tae Hun and Wei, Qin Si and Nakano, T. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2009). Orpheus: Automatic composition system considering prosody of japanese lyrics. Proceedings of the Int'l Conference on Entertainment Computing (ICEC) 309–310.


Schärer, Zora and Lindau, Alexander (2009). Evaluation of Equalization Methods for Binaural Signals. Proc. of the 126th AES Convention preprint no. 7721.


Lombardo, Vincenzo and Valle, Andrea and Fitch, John and Tazelaar, Kees and Weinzierl, Stefan and Borczyk, Wojciech (2009). A Virtual-Reality Reconstruction of Poéme Électronique Based on Philological Research. Computer Music Journal 33(2), 24–47.


Schultz, Frank and Cholakov, Vladimir and Maempel, Hans-Joachim (2009). Zur Hörbarkeit von digitalen Clipping-Verzerrungen. Bericht der 25. Tonmeistertagung 2008, Leipzig 479–486.


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