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Lindau, A. and Weisskircher, S. and Weinzierl, S. and Gramann, K. (2016). Untersuchung elektrokortikaler Reaktionen auf die Exposition mit Ultra-schall. Fortschritte der Akustik 794–797.


P. Luizard and E. Brauer and S. Weinzierl (2019). Singing in physical and virtual environments: how performers adapt to room acoustical conditions. Proc. Conference of the Audio Engineering Society on Immersive and interactive audio 2019, York, UK, 27-29 March .


Lerch, Alexander (2009). Software-Based Extraction of Objective Parameters from Music Performances. München: GRIN Verlag.


Fabian Brinkmann and Alexander Lindau and Stefan Weinzierl and Gunnar Geissler and Steven van de Par (2013). A high resolutional head-related transfer function database including different orientations of head above the torso. AIA-DAGA 2013, International Conference on Acoustics 596-599.


Möller, S. and Ahrens, J. and Altinsoy, E. and Fels, J. and Müller, G. and Reimers, G. and Seeber, B. and Vorländer, M. and Weinzierl, S. (2016). Konzeption eines MOOC der TU9 zum Thema Communication Acoustics. Fortschritte der Akustik 527–529.


P. Luizard and B.F.G. Katz and C. Guastavino (2013). Perception of reverberation in large coupled volumes: discrimination and suitability. Proc. International Symposium on Room Acoustics, Toronto, Canada, 9-11 June .


Schmierer, Elisabeth (2012). Einführung in das Faksimile. In: Richard Wagner (Ed.) Wesendonck-Lieder (WWV 91): Fünf Gedichte für eine Frauenstimme mit Pianoforte-Begleitung. Das Faksimile : Laaber-Verlag, (pp. ).


P. Luizard and J. Steffens and S. Weinzierl (2019). Adaptation of singers to physical and virtual room acoustics. Proc. International Symposium on Room Acoustics, Amsterdam, The Netherlands, 15-17 September .


Lerch, Alexander (2006). On the Requirement of Automatic Tuning Frequency Estimation. Proceedings of the 7th International Conference on Music Information Retrieval (ISMIR) .


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2014). ‚Diese Sonate ist als reine Virtuosen-Sonate zu beachten` – Das Tempo in Beethovens Klavier-Sonate op. 2/3 von Josef Hofmann (1929) bis Lang Lang (2010). Vom Klang zur Schrift – von der Schrift zum Klang. Beiträge des Seminars in Münster 2012 (EPTA-Dokumentation 2012) Im Druck.


Quiring, R. and Weinzierl, S. (2016). Tonhöhenverteilungen im klassischen Orchesterrepertoire. Fortschritte der Akustik 1486–1489.


P. Luizard and M. Otani and J. Botts and L. Savioja and B.F.G. Katz (2013). Comparison of sound field measurements and predictions in coupled volumes between numerical methods and scale model measurements. Proc. of the $21^st$ International Congress on Acoustics, Montreal, Canada, 2-7 June .


P. Luizard and S. Weinzierl and E. Brauer (2019). Singing adaptation in real and virtual acoustics. Proc. DAGA (German Acoustical Society Conference), Rostock, Germany, 19-21 March .


Lerch, Alexander (2004). Ein Ansatz zur automatischen Erkennung der Tonart in Musikdateien. Proceedings of the VDT International Audio Convention (23. Tonmeistertagung) .


Reinhild Roden and Fabian Brinkmann and Alexander Lindau and Stefan Weinzierl (2014). Auflösung und Interpolation von unterschiedlichen Kopf-über-Torso-Orientierungen in kopfbezogenen Übertragungsfunktionen. Fortschritte der Akustik – DAGA 2014 568-569.


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2014). Tempogestaltung im Kopfsatz von op. 95: Eine exemplarische Studie zur Interpretationsgeschichte von Beethovens Streichquartetten. In: Friedrich Geiger and Martina Sichardt (Ed.) Beethovens Kammermusik. Das Handbuch (Das Beethoven Handbuch 3) Laaber, Germany: Laaber, (pp. 445 – 467).


Lerch, Alexander and Eisenberg, Gunnar and Tanghe, Koen (2005). FEAPI: A Low Level Feature Extraction Plugin API. Proceedings of 8th International Conference on Digital Audio Effects (DAFX) .


Alexander Fuß and Fabian Brinkmann and Thomas Jürgensohn and Stefan Weinzierl (2015). Ein vollsphärisches Multikanalmesssystem zur schnellen Erfassung räumlich hochaufgelöster, individueller kopfbezogener Übertragungsfunktionen. Fortschritte der Akustik – DAGA 2015 1114-1117.


Heinz von Loesch and Brinkmann, Fabian (2014). ‚Feurig` oder ‚majestätisch`? – Tempo und Deutung im ersten Satz von Beethovens Hammerklaviersonate. Beethoven 6 – Studien und Interpretationen Im Druck.


Lerch, Alexander and Weinzierl, Stefan (2008). Digitale Audiotechnik: Grundlagen. In: Weinzierl, Stefan (Ed.) Handbuch der Audiotechnik Berlin: Springer, (pp. 785–811).


Mina Fallahi and Fabian Brinkmann and Stefan Weinzierl (2015). Simulation and analysis of measurement techniques for the fast acquisition of head-related transfer functions. Fortschritte der Akustik – DAGA 2015 1107-1110.



P. Luizard and J.-D. Polack and B.F.G. Katz (2013). Auralization of coupled spaces based on a diffusion equation model. Proc. Sound and Music Computing Conference, Stockholm, Sweden, 30 July - 3 August .


Wiesener, Constantin and Flohrer, Tim and Lerch, Alexander and Weinzierl, Stefan (2010). Adaptive Noise Reduction for Real-time Applications. Proceedings of the 128th Audio Engineering Society Convention (Preprint \#8048) .


Fabian Brinkmann and Alexander Lindau and Markus Müller-Trapet and Michael Vorländer and Stefan Weinzierl (2015). Cross-validation of measured and modeld head-related transfer functions. Fortschritte der Akustik – DAGA 2015 1118-1121.


Brinkmann, Fabian (2011). Individual headphone compensation for binaural synthesis. Technische Universität Berlin , .


P. Luizard and N. Xiang and J.-D. Polack and B.F.G. Katz (2012). Coupled volumes and statistical acoustics: Preliminary results of an improved analytical model. Meeting of Acoustical Society of America (Acoustics 2012), Hong Kong, Republic of China, 12-18 May , .


Yogev, Noam and Lerch, Alexander (2008). A System for Automatic Audio Harmonization ( Ein System für automatische Audio-Harmonisierung). Procedings of the VdT International Convention (25. Tonmeistertagung) .


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2012). Die Tempogestaltung in Artur Schnabels \emphAppassionata-Einspielung im Kontext zeitgenössischer Interpretationen. Beethoven 5 – Studien und Interpretationen 215-224.


Pelorson, X. and Haas, J. and Luizard, P. (2015). Theoretical and experimental study of asymmetrical vocal folds. 11th International Conference AQL .


Fabian Brinkmann and Reinhild Roden and Alexander Lindau and Stefan Weinzierl (2014). Audibility of head-above-torso orientation in head-related transfer functions. Forum Acusticum .


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2011). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006). In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation. Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhöh der Disziplinen Mainz et al.: Schott, (pp. 83-100).


Pelorson, X. and Luizard, P. (2015). Physical modelling of voice pathology induced by a growth on the vocal folds. 2nd Soft Tissue Modelling Workshop .


Ness, Steven R and Lerch, Alexander and Tzanetakis, George (2011). Strategies for Orca Call Retrieval to Support Collaborative Annotation of a Large Archive. Proceedings of the International Workshop on Multimedia Signal Processing (MMSP) .


Fabian Brinkmann and Alexander Lindau and Martina Vrhovnik and Stefan Weinzierl (2014). Assessing the authenticity of individual dynamic binaural synthesis. Proc. of the EAA Joint Symposium on Auralization and Ambisonics 62-68.


Fabian Brinkmann and Alexander Lindau (2010). On the effect of individual headphone compensation in binaural synthesis. Fortschritte der Akustik – DAGA 2010 1055-1056.


X. Pelorson, and P. Luizard (2016). Experimental study of the influence of a growth on a replica of the vocal folds. International Conference on Voice Physiology and Biomechanics (ICVPB) 54-55.


Lerch, Alexander (2011). Software-gestützte Merkmalsextraktion für die musikalische Aufführungsanalyse. In: von Loesch, Heinz and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation - Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen Mainz: Schott, (pp. 205–212).


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2014). ‚Diese Sonate ist als reine Virtuosen-Sonate zu beachten` – Das Tempo in Beethovens Klavier-Sonate op. 2/3 von Josef Hofmann (1929) bis Lang Lang (2010). Vom Klang zur Schrift – von der Schrift zum Klang. Beiträge des Seminars in Münster 2012 (EPTA-Dokumentation 2012) Im Druck.


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2014). Tempogestaltung im Kopfsatz von op. 95: Eine exemplarische Studie zur Interpretationsgeschichte von Beethovens Streichquartetten. In: Friedrich Geiger and Martina Sichardt (Ed.) Beethovens Kammermusik. Das Handbuch (Das Beethoven Handbuch 3) Laaber, Germany: Laaber, (pp. 445 – 467).


Hoklas, Anne-Kathrin and Lepa, Steffen (2013). Zur empirischen Rekonstruktion alltäglicher musikalischer Mediendispositive. Jahrestagung der Sektion »Methoden der qualitativen Sozialforschung« der Deutschen Gesellschaft für Soziologie (DGS): Hier und jetzt und anderswo. Situativität in medial vermittelten Kontexten .


Heinz von Loesch and Brinkmann, Fabian (2014). ‚Feurig` oder ‚majestätisch`? – Tempo und Deutung im ersten Satz von Beethovens Hammerklaviersonate. Beethoven 6 – Studien und Interpretationen Im Druck.


Lepa, Steffen (2013). Zur Ermittlung von Filmlesartentypologien mit Hilfe der Postrezeptiven Lesartenanalyse (PLA). In: Naab, Theresa and Schlütz, Daniela and Möhring, Wiebke (Ed.) Standardisierung und Flexibilisierung als Herausforderungen der kommunikations- und publizistikwissenschaftlichen Forschung Köln: Herbert von Halem, (pp. 203–228).


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2013). Sravnitel'nye izmerenija tempa v interpretacijah bethovenskih sonat i drugih proizvedenijah (Vergleichende Tempomessungen in Interpretationen von Sonaten Beethovens und anderen Werken; in russ. Sprache). Quantitative methods in art studies. Proceedings of international conference in memory of German A. Golitsyn 138–143.


Lepa, Steffen (2013). Emotionale Musikrezeption in unterschiedlichen Alltagskontexten: Eine wahrnehmungsökologische Perspektive auf die Rolle der beteiligten Medientechnologien. In: Schröter, Jens and Vollmar, Axel (Ed.) Auditive Medienkulturen. Techniken des Hörens und Praktiken der Klanggestaltung Bielefeld: Transcript, (pp. 373–391).


Fabian Brinkmann and Alexander Lindau and Stefan Weinzierl and Gunnar Geissler and Steven van de Par (2013). A high resolutional head-related transfer function database including different orientations of head above the torso. AIA-DAGA 2013, International Conference on Acoustics 596-599.


Lepa, Steffen (2013). A critical realist approach to mediatization research. "Mediatization & New Media". International Research Workshop by ECREA TWG Mediatization .


Schärer, Z. and Weinzierl, S. (2012). Empirische Fallstudie zum Einfluss der Raumakustik auf die musikalische Interpretation. Fortschritte der Akustik: Tagungsband der 38. DAGA 619–620.



Lepa, Steffen (2013). The Media Dispositif as a middle-range concept for integrating empirical research on mediatized worlds. Comparative Media Systems: Audience Transformations. Postgraduate Course & Research Conference .


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