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Lepa, Steffen (2013). Survey Musik und Medien. Zur empirischen Rekonstruktion der Mediatisierung alltäglicher Musikrezeption in Deutschland. Forschungskolloquium des Zentrums für Medien-, Kommunikations- und Informationsforschung (ZeMKi) .


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2012). Die Tempogestaltung in Artur Schnabels \emphAppassionata-Einspielung im Kontext zeitgenössischer Interpretationen. Beethoven 5 – Studien und Interpretationen 215-224.


Lepa, Steffen and Bleisteiner, Marcus and Fuss, Alexander and Steger, Dominik (2013). Buildup, Breakdown and Drop. An initial experimental approach for explaining the emotional impact of DJ performances in Electronic Dance Music (EDM). 3rd International Conference on Music & Emotion (ICME 3) .


Brinkmann, Fabian (2011). Individual headphone compensation for binaural synthesis. Technische Universität Berlin , .



Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2011). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006). In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation. Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhöh der Disziplinen Mainz et al.: Schott, (pp. 83-100).


Marinelli, L. and Lykartsis, A. and Saitis, C. and Weinzierl, S. (2020). Musical Dynamics Classification with CNN and Modulation Spectra.. In: Spagnol, Simone and Valle, Andrea (Ed.) SMC 2020 Genéve: CERN European Organization for Nuclear Research, (pp. 193–199).


Fabian Brinkmann and Alexander Lindau (2010). On the effect of individual headphone compensation in binaural synthesis. Fortschritte der Akustik – DAGA 2010 1055-1056.


Lepa, Steffen and Hoklas, Anne-Kathrin and Weinzierl, Stefan (2013). Survey Musik und Medien 2012: Empirische Basisdaten zur alltäglichen Musikrezeption in Deutschland. Forschungskolloquium Fachgebiet Audiokommunikation, Technische Universität Berlin .


Saitis, C. and Weinzierl, S. (2019). The Semantics of Timbre. In: Kai Siedenburg and Charalampos Saitis and Stephen McAdams and Arthur N. Popper and Richard R. Fay (Ed.) Timbre: Acoustics, Perception, and Cognition Cham: Springer International Publishing, (pp. 119–149).


Lepa, Steffen and Maempel, Hans-Joachim and Ungeheuer, Elena and Weinzierl, Stefan (2013). Technology matters: An experimental exploration on how the spatial cues afforded by different audio playback devices shape the perceived emotional expression of mediatized music. 3rd International Conference on Music & Emotion (ICME 3) .


Lepa, Steffen and Ungeheuer, Elena and Maempel, Hans-Joachim and Weinzierl, Stefan (2013). When the medium is the message: An experimental exploration of ‘medium effects’ on the emotional expressivity of music dating from different forms of spatialization.. 8th Conference of the Media Psychology Division of Deutsche Gesellschaft für Psychologie (DGPs) .


Lepa, Steffen and Weinzierl, Stefan (2013). Latent Class Analysis und Latent Transition Analysis als Werkzeuge zur Mixed-Method-Untersuchung von Mediatisierungsprozessen. SPP-Arbeitskonferenz Mediatisierungsprozesse in der Empirie: Methodendesigns zur Analyse von ‚Wandel‘ .


Lindau, Alexander and Lepa, Steffen (2013). Dynamische Binauralsynthese – ein Verfahren der virtuellen Akustik als Ansatz zur Untersuchung technologiebezogener Hypothesen im Rahmen medienpsychologischer Rezeptionsexperimente. Jahrestagung 2013 der Fachgruppe Methoden der Deutschen Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft (DGPuk) .


Tkaczyk, V. and Weinzierl, S. (2019). Architectural Acoustics and the Trained Ear in the Arts: A Journey from 1780 to 1830. In: Thorau, Christian and Ziemer, Hansjakob (Ed.) The Oxford handbook of music listening in the 19th and 20th centuries New York, NY: Oxford University Press, (pp. 231–254).


Lykartsis, A.; Pysiewicz, A; von Coler, H.; Lepa, S. (2013). The Emotionality of Sonic Events : Testing the Geneva Emotional Music Scale (GEMS) for Popular and Electroacoustic Music. Proceedings of the 3rd International Conference on Music & Emotion (ICME3) .


(2010). Hearing a shakkei: the Japanese garden as an aural architecture. Collegium Helveticum, Zürich , .


Weinzierl, S. and Lepa, S. and Kokabi, O. (2018). Virtuelle historische Klangumgebungen als Werkzeug der Musikwissenschaft. In: Langenbruch, Anna (Ed.) Klang als Geschichtsmedium Bielefeld: transcript Verlag, (pp. 221–244).


Preuß, Philipp and Lepa, Steffen (2013). Alien Voices. Die akustische Inszenierung intergalaktischer Kommunikation im Science-Fiction-Film.. Sonderausstellung "Glücksfälle - Störfälle. Facetten interkultureller Kommunikation .


Weinzierl, S. and Lepa, S. and Thiering, M. (2020). The Language of Rooms: From Perception to Cognition to Aesthetic Judgment. In: Blauert, Jens and Braasch, Jonas (Ed.) The technology of binaural understanding Cham, Switzerland: Springer, (pp. 435–454).


Wilczek, T. and Steffens, J. and Weinzierl, S. (2019). Room acoustics, soundscapes and customer satisfaction in restaurants – a field study. In: Lautenbach, Margriet and Witew, Ingo Boris and de Vries, Diemer and Hornikx, Maarten (Ed.) Proceedings of the International Symposium on Room Acoustics Aachen and Heerde: RWTH Aachen University and Nederlands Akoestisch Genootschap, (pp. 507–515).


Lindau, Alexander and Weinzierl, Stefan (2011). Assessing the plausibility of virtual acoustic environments. Proc. of the EAA Forum Acusticum (ISBN 978-84-694-1520-7) 1187–1192.


Manoj Dinakaran and Peter Grosche and Fabian Brinkmann and Stefan Weinzierl (2016). Extraction of anthropometric measures from 3D-meshes for the individualization of head-related transfer functions. 140th AES Convention, Convention Paper 9579 .


Maempel, Hans-Joachim and Lindau, Alexander (2013). Opto-acoustic simulation of concert halls – a data-based approach.. In: Bildungswerk des VDT (Ed.) Bericht der 26. Tonmeistertagung Köln: , (pp. 293–309).


Michael Fowler (2010). Soniferous City: Auditory Awareness in Landscape Architecture. World Forum for Acoustic Ecology, Ideologies and Ethics in the Uses and Abuses of Sound CDROM.


Gabriele Knueppel and Michael Fowler (2009). Choreographies of Inhabitation: an investigation into visual auditory and spatial relationships. Occupation: negotiations with constructed space CDROM.


Michael Fowler (2008). The city as soundscape laboratory. In: Rochus Urban Hinkel (Ed.) notions of space Melbourne, Australia: Craft Victoria, (pp. 8–12).


Lindau, Alexander and Lepa, Steffen (2016). Das Unbeobachtbare beobachtbar machen: Dynamische Binauralsynthese als Verfahren zur Untersuchung audiotechnologiebezogener Hypothesen im Rahmen medienpsychologischer Rezeptionsexperimente. In: Matthes, Jörg and Schieb, Carla and Quandt, Thorsten and Vogelgesang, Jens (Ed.) Beobachtungsverfahren in der Kommunikationswissenschaft Köln: Herbert von Halem, (pp. in press).



Lepa, Steffen (2016). Statistical Significance (Testing). In: Matthes, Jörg and Potter, Robert and Davis, Christine S. (Ed.) International Encyclopedia of Communication Research Methods New York: Wiley-Blackwell, (pp. in press).


Michael Fowler and Lawrence Harvey and Nick Murray (2006). Ephemeral envelopment: the electroacoustic music Studio in a school of spatial studies. Architecture, Music, Acoustics CDROM.


Lepa, Steffen (2016). Sozialwissenschaftliche Studien zu medialer Musikrezeption im Alltag. In: Großmann, Rolf and Ungeheuer, Elena (Ed.) Kompendien Musik: Musik und Medien Laaber: Laaber-Verlag, (pp. in press).


Michael Fowler and Lawrence Harvey (2006). Teimu (the garden of dreams): aural and aesthetic attributes of Japanese gardens as models for spatial environments. The West meets the East in Acoustic Ecology 147–165.


Lepa, Steffen (2016). Quantitative Filmrezeptionsanalyse. In: Geimer, Alexander and Heinze, Carsten and Winter, Rainer (Ed.) Handbuch der Filmsoziologie Wiesbaden: Springer VS, (pp. in press).



Michael Fowler (2004). Red Arc/Blue Veil. In: John Luther Adams (Ed.) Winter Music, composing the north Middletown, CT: Wesleyan University Press, (pp. ).


Büttner, C. and Weinzierl, S. (2014). The Imperial Theatre and the Nanki Auditorium. Two early concert venues in Tokyo. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 40. DAGA 768–769.



Weinzierl, Stefan (2014). Raumakustik musikalischer Aufführungsräume. In: Weinzierl, Stefan (Ed.) Akustische Grundlagen der Musik Laaber: Laaber-Verl, (pp. 477–494).


Lemke, M.; Straube, F.; Schultz, F.; Sesterhenn, J.; Weinzierl, S. (2017). Adjoint-Based Time Domain Sound Reinforcement. Proc. of the 3rd Audio Eng. Soc. Int. Conf. on Sound Reinforcement 1–9.



Weinzierl, Stefan (2014). Schallereignisse und Musik. Typologie, Beschreibung, Analyse. In: Weinzierl, Stefan (Ed.) Akustische Grundlagen der Musik Laaber: Laaber-Verl, (pp. 3–30).


Görlach, M. and Weinzierl, S. (2020). Analyse der Geräusche von Publikum in Musikaufführungen. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 46. DAGA, Nürnberg, Germany 665–668.


Weinzierl, Stefan (2014). Zur Akustik musikalischer Schallquellen. Messverfahren – Modelle – Beschreibungsgrößen. In: Weinzierl, Stefan (Ed.) Akustische Grundlagen der Musik Laaber: Laaber-Verl, (pp. 177–196).



Böldt, S. and Steffens, J. and Büttner, C. and Weinzierl, S. (2020). Modellierung von Publikumsgeräuschen bei Veranstaltungen mit Sprache und Musik. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 46. DAGA, Nürnberg, Germany 850–853.


Lepa, Steffen and Guljamow, Martin (2016). Mediensozialisation als Aufwachsen in materiellen Medienumgebungen: Zur digitalen Mediatisierung des alltäglichen Musikhörens Jugendlicher. In: Hoffmann, Dagmar and Krotz, Friedrich and Reißmann, Wolfgang (Ed.) Mediatisierung und Mediensozialisation: Prozesse – Räume – Praktiken Wiesbaden: VS - Verlag für Sozialwissenschaften, (pp. in press).


Wilczek, T. and Steffens, J. and Weinzierl, S. (2020). Zum Einfluss der Akustik auf die Qualität von Restaurants. Eine Feldstudie. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 46. DAGA, Nürnberg, Germany 854–857.


Lykartsis, Athanasios, Lerch, Alexander and Weinzierl, Stefan (2015). Analysis of Speech Rhythm for Language Identification Based on Beat Histograms. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 41. DAGA .



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