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Lepa, Steffen and Hoklas, Anne-Kathrin and Egermann, Hauke and Weinzierl, Stefan (2015). Sound, materiality and embodiment challenges for the concept of ‘musical expertise’ in the age of digital mediatization. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies 21(3), 294–300.



Lepa, Steffen (2015). Kulturelle Ökonomie und Urheberrecht im Zeitalter der digitalen Mediamorphose der Musik. Mediale Kontrolle unter Beobachtung 4(2), .



Lepa, Steffen (2010). Jenseits des Films. Kritisch-realistische Rekonstruktion von Filmverstehen und Filmreflexion. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.


Lepa, Steffen and Geimer, Alexander (2007). Jenseits des Films - Postmortem-Kino als Sinnagentur für jugendliche Häretiker?. In: Becker, Andreas R. and Hartmann, Doreen and Lorey, Don Cecil (Ed.) Medien - Diskurse - Deutungen. Dokumentation des 20. Film- und Fernsehwissenschaftlichen Kolloquiums Marburg: Schüren, (pp. 36–43).


Lepa, Steffen and Floto, Christian (2005). Audio-Vision als Konstruktion. Grundzüge einer funktionalistischen Audioanalyse von Multimedia und Film. In: Segeberg, Harro and Schätzlein, Frank (Ed.) Sound. Zur Technologie und Ästhetik des Akustischen in den Medien Marburg: Schüren, (pp. 347–365).


Lepa, Steffen (2018). Quantitative Filmrezeptionsanalyse. In: Geimer, Alexander and Heinze, Carsten and Winter, Rainer (Ed.) Handbuch der Filmsoziologie Wiesbaden: Springer VS, (pp. in press).



Lepa, Steffen and Guljamow, Martin (2017). Mediensozialisation als Aufwachsen in materiellen Medienumgebungen. In: Hoffmann, Dagmar and Krotz, Friedrich and Reißmann, Wolfgang (Ed.) Mediatisierung und Mediensozialisation : Springer Fachmedien Wiesbaden, (pp. 289–309).


Lepa, Steffen and Daschmann, Gregor (2007). IMES - ein indirektes Messverfahren zur Evaluation von Sound Logos. In: Bronner, Kai and Hirt, Rainer (Ed.) Audio-Branding. Entwicklung, Anwendung, Wirkung akustischer Identitäten in Werbung, Medien und Gesellschaft München: R. Fischer, (pp. 141–158).






Lepa, Steffen (2011). Attuning with the Artwork - Theodor Lipps' Concept of Aesthetische Einfühlung and the Case of Mediatized Music. Stimmungen - Climates - Moods - Atmospheres Edinburgh (UK) German Studies DAAD Summer School for Postgraduates


Lepa, Steffen (2012). Emotionale Musikrezeption in unterschiedlichen Alltagskontexten: Eine wahrnehmungsökologische Perspektive auf die Rolle der beteiligten Medientechnologien. In: Schröter, Jens and Vollmar, Axel (Ed.) Auditive Medienkulturen. Techniken des Hörens und Praktiken der Klanggestaltung Bielefeld: Transcript, (pp. ).


Lepa, Steffen (2010). Media Appropriation from a Critical Realist Point of View? Theoretical Premises and Empirical Research. In: da Silva, Augusto Soares and Martins, José Cândido and Magalháes, Luísa and Goncalves, Miguel (Ed.) Comunicação, Cognição e Media. Volume 1 Braga (Portugal): Aletheia, (pp. 379–390).


Lepa, Steffen (2017). Statistical Significance (Testing). In: Matthes, Jörg and Davis, Christine S. and Potter, Robert F. (Ed.) The International Encyclopedia of Communication Research Methods New York: John Wiley & Sons, Inc., (pp. ).


Lepa, Steffen (2012). Was kann das Affordanzkonzept für eine Methodologie der Populärkulturforschung leisten?. In: Kleiner, Marcus S. and Rappe, Michael (Ed.) Methoden der Populärkulturforschung: Interdisziplinäre Perspektiven auf Film, Fernsehen, Musik, Internet und Computerspiele Münster: Lit-Verlag, (pp. 273–298).



Lemke, Mathias and Stein, Lewin and Hölter, Arne and Weinzierl, Stefan (2021). Adjungierten-basierte Synthese und Bestimmung optimaler Treiberfunktionen von Lautsprechern mit komplexer Richtcharakteristik. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 47. DAGA 1629–1632.


Lemke, M.; Straube, F.; Sesterhenn, J.; Weinzierl, S. (2017). Adjungierten-basierte Schallfeldsynthese und Beschallung. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 43. DAGA 1422–1425.


Lemke, M.; Straube, F.; Schultz, F.; Sesterhenn, J.; Weinzierl, S. (2017). Adjoint-Based Time Domain Sound Reinforcement. Proc. of the 3rd Audio Eng. Soc. Int. Conf. on Sound Reinforcement 1–9.


Lemke, M. and Stein, L. and Hölter, A. and Straube, F. and Weinzierl, S. (2020). Synthese komplexer Richtcharakteristiken für eine Schallfeldoptimierung im Zeitbereich. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 46. DAGA, Nürnberg, Germany 1192–1195.


Lemke, M.; Straube, F.; Stein, L.; Weinzierl, S. (2019). Optimized Sound Field Generation in the Time Domain - Validation for Source Arrays in 2D. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 45. DAGA 1442–1445.



Lavia, Lisa and Witchel, Harry J. and Aletta, Francesco and Steffens, Jochen and Fiebig, André and Kang, Jian and Howes, Christine and Healey, Patrick G.T. (2018). Non-Participant Observation Methods for Soundscape Design and Urban Planning. In: Aletta, Francesco and Xiao, Jieling (Ed.) Handbook of Research on Perception-Driven Approaches to Urban Assessment and Design Hershey, PA: IGI-Global, (pp. 73–99).


K

Küppers, Thomas and Biermann, Jan-Welm and Steffens, Jochen (2011). Structurized sound design process of electric vehicle interior sound. Journal of the Acoustical Society of America 130(4), 2546.


Kärst, Michaela and Steffens, Jochen and Skoda, Sabrina (2013). Subjective evaluation and psychoacoustic analysis of the sound quality of low-noise asphalt on motorways in North-Rhine Westphalia. Fortschritte der Akustik 2013: CD-ROM .


Krämer, Johannes and Schultz, Frank and Pollow, Martin and Weinzierl, Stefan (2010). Zur Schallleistung von modernen und historischen Orchesterinstrumenten I: Streichinstrumente. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 36. DAGA, Berlin 889–890.


Amanda Krause and Manuel Anglada-Tort and Adrian North (2017). Gender and Pop Music Lyrics. Proceedings of the European Society for Cognitive Sciences of Music (ESCOM) .


Kosanke, Linda and Lindau, Alexander (2010). Perceptual Evaluation of Physical Predictors of the Mixing Time in Binaural Room Impulse Responses. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 36. DAGA 1057–1058.


Kokabi, Omid and Brinkmann, Fabian and Weinzierl, Stefan (2019). Prediction of speech intelligibility using pseudo-binaural room impulse responses. The Journal of the Acoustical Society of America 145(4), EL329-333.


Kokabi, Omid and Brinkmann, Fabian and Weinzierl, Stefan (2018). Segmentation of binaural room impulse responses for speech intelligibility prediction. The Journal of the Acoustical Society of America 144(5), 2793-2800.


Gabriele Knueppel and Michael Fowler (2009). Choreographies of Inhabitation: an investigation into visual auditory and spatial relationships. Occupation: negotiations with constructed space CDROM.


Kloppenburg, Marcel and Maempel, Hans-Joachim and Weinzierl, Stefan (2007). The appropriateness of the psychoacoustic measures sharpness and roughness for the prediction of aesthetic impression caused by sound. Bericht der 24. Tonmeistertagung .


Kirchhoff, Holger and Lerch, Alexander (2011). Evaluation of Features for Audio-to-Audio Alignment. Journal of New Music Research 40(1), 27–41.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2011). Polyhymnia: Automatic piano performance system with statistical models of polyphonic expression and interpretation of musical symbols. Proceedings of Spring Meeting Acoustic Society Japan 1079–1080.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2010). Performance rendering for piano music with a combination of probabilistic models for melody and chords. Information Processing Society Japan Technical Report 1–6.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2011). Polyhymnia: An automatic piano performance system with statistical modeling of polyphonic expression and musical symbol interpretation. Proceedings of the 11th int'l conference on New Interfaces for Musical Expression (NIME) 96–99.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2010). Performance rendering for polyphonic piano music with a combination of probabilistic models for melody and harmony. Proceedings of the 7th int'l conference on Sound and Music Computing (SMC) 23–30.


Kim, T. H. and Weinzierl, S. (2013). Modelling Gestures in Music Performance with Statistical Latent-State Models. Proc. of 13th. New Interfaces for Musical Expression (NIME) 427–430.


Taehun Kim and Stefan Weinzierl (2012). Phrase Boundary Estimation in Music Performance with HMM-based Unsupervised Learning. Proc. International Computer Music Conference 535–537.


Taehun Kim and Satoru Fukayama and Takuya Nishimoto and Shigeki Sagayama (2013). Statistical Approach to Automatic Expressive Rendition of Polyphonic Piano Music. In: E. Mirand and A. Kirke (Ed.) Guide to Computing for Expressive Music Performance : Springer Verlag, (pp. 145–180).



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