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Alexander Lindau and Linda Kosanke and Stefan Weinzierl (2012). Perceptual evaluation of model- and signal-based predictors of the mixing time in binaural room impulse responses. J. Aud. Eng. Soc. 60(11), 887–898.


Lindau, Alexander and Erbes, Vera and Lepa, Steffen and Maempel, Hans-Joachim and Brinkmann, Fabian and Weinzierl, Stefan (2014). A Spatial Audio Quality Inventory (SAQI). Acta Acustica united with Acustica 100(5), 984–994.


Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian and Erbes, Vera and Lepa, Steffen and Maempel, Hans-Joachim and Weinzierl, Stefan (2014). A focus group approach towards a Spatial Audio Quality Inventory for virtual acoustic environments. .


Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian and Erbes, Vera and Lepa, Steffen and Maempel, Hans-Joachim and Weinzierl, Stefan (2014). Eine Fokusgruppe für die Entwicklung eines Vokabulars zur sensorischen Beurteilung virtueller akustischer Umgebungen. .


Lindau, Alexander (2010). Zu den Dimensionen des Unterschied live aufgeführter und reproduzierter Musik: Ergebnisse einer qualitativ/quantitativen Umfragestudie. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 36. DAGA 609–610.


Lindau, Alexander (2009). The Perception of System Latency in Dynamic Binaural Synthesis. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 35. DAGA 1063–1066.



Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian (2012). Perceptual Evaluation of Headphone Compensation in Binaural Synthesis Based on Non-Individual Recordings. J. Aud. Eng. Soc. 60(1/2), 54–62.


Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian (2010). Perceptual evaluation of individual headphone compensation in binaural synthesis based on non-individual recordings. Proc. of the Third International Workshop on Perceptual Quality of Systems 137–142.



Lindau, Alexander and Estrella, Jorgos and Weinzierl, Stefan (2010). Individualization of dynamic binaural synthesis by real time manipulation of the ITD. Proc. of the 128th AES Convention preprint no. 8088.


Lindau, Alexander and Hohn, Torben and Weinzierl, Stefan (2007). Binaural resynthesis for comparative studies of acoustical environments. Proc. of the 122nd AES Convention preprint no. 7032.


Lindau, Alexander and Klemmer, Martin and Weinzierl, Stefan (2008). Zur binauralen Simulation verteilter Schallquellen. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 34. DAGA .


Lindau, Alexander and Kosanke, Linda and Weinzierl, Stefan (2010). Perceptual evaluation of physical predictors of the mixing time in binaural room impulse responses. Proc. of the 128th AES Convention preprint no. 8089.


Lindau, Alexander and Maempel, Hans-Joachim and Weinzierl, Stefan (2008). Minimum BRIR grid resolution for dynamic binaural synthesis. Proc. of the Acoustics '08 3851–3856.


Lindau, Alexander and Roos, Sebastian (2010). Perceptual evaluation of discretization and interpolation for motion-tracked binaural (MTB-) recordings. In: Bildungswerk des VDT (Ed.) Bericht der 26. Tonmeistertagung Leipzig: , (pp. 660–701).



Lindau, Alexander and Weinzierl, Stefan (2008). Zur Wahrnehmbarkeit von Diskretisierungen in der dynamischen Binauralsynthese. In: Bildungswerk des VDT (Ed.) Bericht der 25. Tonmeistertagung Leipzig: Bitte machen Sie im Visual Composer einen Eintrag für das Feld 'Verlag' oder das Feld 'Verlag der übergeordneten Publikation', (pp. 546–559).


Lindau, Alexander and Weinzierl, Stefan (2006). FABIAN - An instrument for software-based measurement of binaural room impulse responses in multiple degrees of freedom. Bericht der 24. Tonmeistertagung .


Lindau, Alexander and Weinzierl, Stefan (2009). On the Spatial resolution of virtual acoustic environments for head movements in horizontal vertical and lateral direction. Proc. of the EAA Symposium on Auralization .


Lindau, Alexander and Weinzierl, Stefan (2007). Fabian - Schnelle Erfassung binauraler Raumimpulsantworten in mehreren Freiheitsgraden. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 33. DAGA .


Lindau, Alexander and Lepa, Steffen (2017). Das Unbeobachtbare beobachtbar machen: Dynamische Binauralsynthese als Verfahren zur Untersuchung audiotechnologiebezogener Hypothesen im Rahmen medienpsychologischer Rezeptionsexperimente. In: Matthes, Jörg and Schieb, Carla and Quandt, Thorsten and Vogelgesang, Jens (Ed.) Beobachtungsverfahren in der Kommunikationswissenschaft Köln: Herbert von Halem, (pp. in press).


Quim Llimona and Charalampos Saitis and Esteban Maestre and Gary P. Scavone (2017). Exploring simulation-based playability metrics of 9 perceptually evaluated violins. Proceedings of the 2017 International Symposium on Musical Acoustics .



Heinz von Loesch and Brinkmann, Fabian (2012). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006) [In russisch]. Musykalnaja Akademija (2), 88-96.


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2013). Sravnitel'nye izmerenija tempa v interpretacijah bethovenskih sonat i drugih proizvedenijah (Vergleichende Tempomessungen in Interpretationen von Sonaten Beethovens und anderen Werken; in russ. Sprache). Quantitative methods in art studies. Proceedings of international conference in memory of German A. Golitsyn 138–143.


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2014). ‚Diese Sonate ist als reine Virtuosen-Sonate zu beachten` – Das Tempo in Beethovens Klavier-Sonate op. 2/3 von Josef Hofmann (1929) bis Lang Lang (2010). Vom Klang zur Schrift – von der Schrift zum Klang. Beiträge des Seminars in Münster 2012 (EPTA-Dokumentation 2012) Im Druck.


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2014). Tempogestaltung im Kopfsatz von op. 95: Eine exemplarische Studie zur Interpretationsgeschichte von Beethovens Streichquartetten. In: Friedrich Geiger and Martina Sichardt (Ed.) Beethovens Kammermusik. Das Handbuch (Das Beethoven Handbuch 3) Laaber, Germany: Laaber, (pp. 445 – 467).


Heinz von Loesch and Brinkmann, Fabian (2014). ‚Feurig` oder ‚majestätisch`? – Tempo und Deutung im ersten Satz von Beethovens Hammerklaviersonate. Beethoven 6 – Studien und Interpretationen Im Druck.



Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2012). Die Tempogestaltung in Artur Schnabels \emphAppassionata-Einspielung im Kontext zeitgenössischer Interpretationen. Beethoven 5 – Studien und Interpretationen 215-224.


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2011). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006). In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation. Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhöh der Disziplinen Mainz et al.: Schott, (pp. 83-100).


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2014). ‚Diese Sonate ist als reine Virtuosen-Sonate zu beachten` – Das Tempo in Beethovens Klavier-Sonate op. 2/3 von Josef Hofmann (1929) bis Lang Lang (2010). Vom Klang zur Schrift – von der Schrift zum Klang. Beiträge des Seminars in Münster 2012 (EPTA-Dokumentation 2012) Im Druck.


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2014). Tempogestaltung im Kopfsatz von op. 95: Eine exemplarische Studie zur Interpretationsgeschichte von Beethovens Streichquartetten. In: Friedrich Geiger and Martina Sichardt (Ed.) Beethovens Kammermusik. Das Handbuch (Das Beethoven Handbuch 3) Laaber, Germany: Laaber, (pp. 445 – 467).


Heinz von Loesch and Brinkmann, Fabian (2014). ‚Feurig` oder ‚majestätisch`? – Tempo und Deutung im ersten Satz von Beethovens Hammerklaviersonate. Beethoven 6 – Studien und Interpretationen Im Druck.


Heinz von Loesch and Fabian Brinkmann (2013). Sravnitel'nye izmerenija tempa v interpretacijah bethovenskih sonat i drugih proizvedenijah (Vergleichende Tempomessungen in Interpretationen von Sonaten Beethovens und anderen Werken; in russ. Sprache). Quantitative methods in art studies. Proceedings of international conference in memory of German A. Golitsyn 138–143.



Heinz von Loesch and Brinkmann, Fabian (2012). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006) [In russisch]. Musykalnaja Akademija (2), 88-96.


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2012). Die Tempogestaltung in Artur Schnabels \emphAppassionata-Einspielung im Kontext zeitgenössischer Interpretationen. Beethoven 5 – Studien und Interpretationen 215-224.


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2011). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006). In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation. Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhöh der Disziplinen Mainz et al.: Schott, (pp. 83-100).


Heinz von Loesch and Sven Werner and Fabian Brinkmann (2012). Welches Tempo - welches Werk?. Schubert: Perspektiven 12(1), 33-46.


Lombardo, Vincenzo and Valle, Andrea and Fitch, John and Tazelaar, Kees and Weinzierl, Stefan and Borczyk, Wojciech (2009). A Virtual-Reality Reconstruction of Poéme Électronique Based on Philological Research. Computer Music Journal 33(2), 24–47.


J.C. Lucero and J. Schoentgen and J. Haas and P. Luizard and X. Pelorson (2015). Self-entrainment of the right and left vocal fold oscillators. Journal of the Acoustical Society of America 137(4), 2036-2046.


P. Luizard and C. d'Alessandro (2018). Effet des jalousies du récit d’orgue comme moyen d’expressivité musicale. Proc. 14th Congrès Français d'Acoustique, Le Havre, France, 23-27 April .


P. Luizard and E. Brauer and S. Weinzierl and N. Henrich (2018). Vocal adaptation of singers to room acoustics. Proc. DAGA (German Acoustical Society Conference), Munich, Germany, 19-22 March .


P. Luizard and E. Brauer and S. Weinzierl and N. Henrich (2018). The behavior of singers to adapt to various room acoustics. Proc. Auditorium Acoustics Conference, Hamburg, Germany, 4-6 October .



P. Luizard (2010). Etude des volumes couplés en acoustique des salles. Université Pierre & Marie Curie (UPMC) , .


Luizard, P. and Guastavino, C. and Polack, J.-D. and Katz, B.F.G (2012). Perception sonore dans les volumes couplés. Journées des Jeunes Chercheurs en Audition, Acoustique musicale et Signal audio, Marseille, France, 5-7 December , .


Luizard, P. and Guastavino, C. and Polack, J.-D. and Katz, B.F.G (2012). Perception sonore dans les volumes couplés. Journées de Perception Sonore, Marseille, France, 10-11 December , .


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