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TU Berlin

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Publications

2011

Dietz, Christian and Weinzierl, Stefan (2011). Eine Software zur zeitoptimierten Fehlerdetektion von vielkanaligen Lautsprechersystemen. Fortschritte der Akustik - DAGA 2011 729–730.


Weinzierl, Stefan (2011). Die Sinfonie als Ansprache an ein Massenpublikum. Konzertformate, Publikum und sinfonische Aufführungspraxis der Beethovenzeit.. MusikTheorie – Zeitschrift für Musikwissenschaft 26(2), 157–176.


Schmierer, Elisabeth (2011). ... wenn man von der Musik ohne Worte zum Text zurückkehren kann.... In: Jacobshagen, Arnold (Ed.) Gustav Mahler und die musikalische Moderne Stuttgart: Steiner, (pp. 35–46).


Weinzierl, Stefan and Maempel, Hans-Joachim (2011). Zur Erklärbarkeit der Qualitäten musikalischer Interpretationen durch akustische Signalmaße. In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation - Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen Mainz: Schott Verlag, (pp. 213–236).


Schmierer, Elisabeth (2011). Jenseits von Tradition und Avantgarde: Text und Musik in Zem¬linskys späten Liedern. In: Schnitzler, Günter and Aurnhammer, Achim (Ed.) Wort und Ton Freiburg: Rombach, (pp. 529–545).


Weinzierl, Stefan and Schultz, Frank and Sanvito, Paolo (2011). Die Akustik des Teatro Olimpico in Vicenza. Fortschritte der Akustik - DAGA 2011 163–164.


Schmierer, Elisabeth (2011). Die Femme fatale in der französischen Oper des Fin de siécle. In: Karger, Thilo (Ed.) Transgressions - Überschreitungen Marburg: Tectum, (pp. 251–272).


Bernschütz, Benjamin and Pörschmann, Christoph and Spors, Sascha and Weinzierl, Stefan (2011). Zeitvarianzen durch Temperaturveränderung bei sequentiellen sphärischen Mikrofonarrays im Plane Wave Decomposition Verfahren. Fortschritte der Akustik - DAGA 2011. 311–312.


Bernschütz, Benjamin and Pörschmann, Christoph and Spors, Sascha and Weinzierl, Stefan (2011). Soft-Limiting der modalen Amplitudenverstärkung bei sphärischen Mikrofonarrays im Plane Wave Decomposition Verfahren. Fortschritte der Akustik - DAGA 2011. 661–662.


Straebel, Volker (2011). Werkbegriff und Partitur-Metapher in Sol LeWitts wall drawings. Sol LeWitt Symposium Berlin Art Laboratory Berlin


Straebel, Volker (2011). Erfahrung des Abwesenden. Zu den jüngeren Arbeiten von Rolf Julius. MusikTexte 128(Feb. 2011), 64–65.



Brinkmann, Fabian (2011). Individual headphone compensation for binaural synthesis. Technische Universität Berlin , .


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2011). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006). In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation. Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhöh der Disziplinen Mainz et al.: Schott, (pp. 83-100).


Ness, Steven R and Lerch, Alexander and Tzanetakis, George (2011). Strategies for Orca Call Retrieval to Support Collaborative Annotation of a Large Archive. Proceedings of the International Workshop on Multimedia Signal Processing (MMSP) .


Lerch, Alexander (2011). Software-gestützte Merkmalsextraktion für die musikalische Aufführungsanalyse. In: von Loesch, Heinz and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation - Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen Mainz: Schott, (pp. 205–212).


Kirchhoff, Holger and Lerch, Alexander (2011). Evaluation of Features for Audio-to-Audio Alignment. Journal of New Music Research 40(1), 27–41.


Brinkmann, Fabian (2011). Individual headphone compensation for binaural synthesis. Technische Universität Berlin , .


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2011). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006). In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation. Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhöh der Disziplinen Mainz et al.: Schott, (pp. 83-100).


Michael Fowler (2011). Appropriating an architectural design tool for musical ends. Digital Creativity 22(4), 275–287.


Michael Fowler (2011). Transmediating a Japanese garden through spatial sound design. Leonardo Music Journal 21, 41–49.


Michael Fowler (2011). Becoming the Synthifou: Stockhausen and the New Keyboardism. Tempo 65(265), 2–8.


Lindau, Alexander and Weinzierl, Stefan (2011). Assessing the plausibility of virtual acoustic environments. Proc. of the EAA Forum Acusticum (ISBN 978-84-694-1520-7) 1187–1192.


Michael Fowler (2011). On Listening in a Future City. Grey Room 42, 22–45.


Schneider, Martin (2011). Zur Geschichte des Kondensatormikrophons - Die Frühzeit. Fortschritte der Akustik - DAGA 2011 .


Maempel, Hans-Joachim and Obara, Lena (2011). Aesthetic effects of pre-mastering. An experimental field study. 26th VDT International Convention 493–505.


Schneider, Martin (2011). Kondensatormikrophone im Vergleich. 26. Tonmeistertagung : Verband Deutscher Tonmeister e.V, (pp. 430–437).


Schmierer, Elisabeth (2011). Mahlers Begriff des Humors und seine Umsetzung in den Wunderhorn-Liedern. Nachrichten zur Mahler-Forschung Wien: Internationale Gustav Mahler Gesellschaft, (pp. 56–72).


Maempel, Hans-Joachim (2011). Musikaufnahmen als Datenquellen der Interpretationsanalyse. In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation: Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen (Klang und Begriff) Mainz et al: Schott, (pp. 157–171).


Werner, Tobias and Maempel, Hans-Joachim and Weinzierl, Stefan (2011). Zur Hörbarkeit nichtlinearer Verzerrungen bei Kondensatormikrofonen. 26th VDT International Convention 437–448.


Heide, Berta Luise and Maempel, Hans-Joachim (2011). Die Wahrnehmung audiovisueller Synchronität in elektronischen Medien. 26th VDT International Convention 525–537.


Overholt, Dan and Berdahl, Edgar and Hamilton, Robert (2011). Advancements In Actuated Musical Instruments. Journal of Organised Sound 16, 154–165.


Röhrbein, Max and Lindau, Alexander (2011). Reducing the temporal resolution of spatial impulse responses with an auditory model. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 37. DAGA (ISBN: 978-3-9808659-8-2) 327–328.


Lepa, Steffen (2011). Attuning with the Artwork - Theodor Lipps' Concept of Aesthetische Einfühlung and the Case of Mediatized Music. Stimmungen - Climates - Moods - Atmospheres Edinburgh (UK) German Studies DAAD Summer School for Postgraduates


Brech, Martha (2011). Der Raum als Stimme: Resonanz und Reflexion als Gestaltungsmittel in der Klang- und Medienkunst. Neue Zeitschrift für Musik 2011(5), 40–43.


Brech, Martha (2011). Neue Wege bei Gehörsystemen. Hörakustik 2011(7), 16–19.


2010

Berdahl, Edgar and Harris, Dan (2010). Smart Microphone for Howling Prevention: A context-aware audio device. Proceedings of the IEEE Workshop on Signal Processing Systems 472–477.


Berdahl, Edgar and Harris, Dan (2010). Frequency Shifting For Acoustic Howling Suppression. Proceedings of the 13th International Conference on Digital Audio Effects .


Berdahl, Edgar and Smith III, J.O. and Niemeyer, Günter (2010). Mechanical Sound Synthesis: And the new Application of Force-Feedback Teleoperation of Acoustic Musical Instruments. Proceedings of the 13th International Conference on Digital Audio Effects (DAFx-10) .


(2010). Hearing a shakkei: the Japanese garden as an aural architecture. Collegium Helveticum, Zürich , .


Michael Fowler (2010). Soniferous City: Auditory Awareness in Landscape Architecture. World Forum for Acoustic Ecology, Ideologies and Ethics in the Uses and Abuses of Sound CDROM.


Raffel, Colin and Kruge, Nick and Douglas, Diane and Berdahl, Edgar and Ju, Wendy (2010). The Lattice Harp: A New Hybrid Instrument And Controller. Proceedings of the International Computer Music Conference 127–130.


Berdahl, Edgar and Niemeyer, Günter and Smith III, Julius O. (2010). Haptic interaction for music with unrestricted freedom of the musician's motion: Promoting augmented interaction with physical tools. 159th Meeting of the Acoustical Society of America .


Berdahl, Edgar and Ju, Wendy and Smith III, Julius O. (2010). Homemade Digital Musical Instruments. 159th Meeting of the Acoustical Society of America .


Berdahl, Edgar and Harris, Dan and Niemeyer, Günter and Smith III, Julius O. (2010). An electroacoustic sound transmission system that is stable in any (dissipative) acoustic environment: An application of sound portholes. Proceedings of NOISE-CON 2010 in conjunction ith the 159th Meeting of the Acoustical Society of America .


Berdahl, Edgar and Niemeyer, Günter and Smith III, Julius (2010). A physically motivated room reverberation enhancement system that is stable in any (dissipative) room: An application of sound portholes. Proceedings of NOISE-CON 2010 in conjunction ith the 159th Meeting of the Acoustical Society of America .


Fabian Brinkmann and Alexander Lindau (2010). On the effect of individual headphone compensation in binaural synthesis. Fortschritte der Akustik – DAGA 2010 1055-1056.


Fabian Brinkmann and Alexander Lindau (2010). On the effect of individual headphone compensation in binaural synthesis. Fortschritte der Akustik – DAGA 2010 1055-1056.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2010). Performance rendering for piano music with a combination of probabilistic models for melody and chords. Information Processing Society Japan Technical Report 1–6.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2010). Performance rendering for polyphonic piano music with a combination of probabilistic models for melody and harmony. Proceedings of the 7th int'l conference on Sound and Music Computing (SMC) 23–30.


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