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TU Berlin

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Publications

2013

Egermann, Hauke, Fernando, Nathalie, Chuen, Lorraine, McAdams, Stephen (2013). Cross-Cultural Emotional and Psychophysiological Responses to Music: Comparing Western Listeners to Congolese Pygmies. Proceedings of the 3rd International Conference on Music & Emotion .


Lykartsis, A.; Pysiewicz, A.; Von Coler, H.; Lepa, S. (2013). he Emotionality of Sonic Events: Testing the Geneva Emotional Music Scale (GEMS) for Popular and Electroacoustic Music. Proceedings of the 3rd International Conference on Music and Emotion .


Taehun Kim and Satoru Fukayama and Takuya Nishimoto and Shigeki Sagayama (2013). Statistical Approach to Automatic Expressive Rendition of Polyphonic Piano Music. In: E. Mirand and A. Kirke (Ed.) Guide to Computing for Expressive Music Performance : Springer Verlag, (pp. 145–180).


Zora Schärer Kalkandjiev and Stefan Weinzierl (2013). Der Raum als Instrument. Zusammenhänge zwischen der Qualität der Akustik und der Spielweise von Interpreten. In: Vernonika Busch and Kathrin Schlemmer and Clemens Wöllner (Ed.) Wahrnehmung - Erkenntnis - Vermittlung. Musikwissenschaftliche Brückenschläge. Festschrift für Wolfgang Auhagen Hildesheim et al.: Georg Olms, (pp. 167–178).


Edgar Berdahl and Alexandros Kontogeorgakopoulos (2013). The FireFader: Simple, Open-Source, and Reconfigurable Haptic Force Feedback for Musicians. To appear in the Computer Music Journal Cambridge, MA, USA MIT Press , .


2012

Alexander Lindau and Linda Kosanke and Stefan Weinzierl (2012). Perceptual evaluation of model- and signal-based predictors of the mixing time in binaural room impulse responses. J. Aud. Eng. Soc. 60(11), 887–898.


Edgar Berdahl and Alexandros Kontogeorgakopoulos (2012). Engraving-Hammering-Casting: Exploring the Sonic-Ergotic Medium for Live Musical Performance. Proceedings of the International Computer Music Conference 387–390.


Edgar Berdahl and Alexandros Kontogeorgakopoulos (2012). The FireFader and Derivatives: Simple, Open-Source, and Reconfigurable Haptics for Musicians. Proceedings of the 9th Sound and Music Computing Conference 90–98.


Edgar Berdahl and Julius O. Smith III (2012). An Introduction to the Synth-A-Modeler Compiler: Modular and Open-Source Sound Synthesis using Physical Models. Proceedings of the Linux Audio Conference .


Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian (2012). Perceptual Evaluation of Headphone Compensation in Binaural Synthesis Based on Non-Individual Recordings. J. Aud. Eng. Soc. 60(1/2), 54–62.


Schärer, Z. and Weinzierl, S. (2012). Empirische Fallstudie zum Einfluss der Raumakustik auf die musikalische Interpretation. Fortschritte der Akustik: Tagungsband der 38. DAGA 619–620.


Schmierer, Elisabeth (2012). Instrumentalmusik und Text: Zu Henzes Instrumentalkonzerten auf literarische Themen. In: Abels, Norbert and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Hans Werner Henze und seine Zeit Laaber and Oberpf: Laaber, (pp. ).


Abels, Norbert and Schmierer, Elisabeth (2012). Hans Werner Henze und seine Zeit. Laaber and Oberpf: Laaber.


Maempel, H.-J. and Weinzierl, S. (2012). Demands on measurement models for the perceptual qualities of virtual acoustic environments. 59th Open Seminar on Acoustics 149–154.


Heinz von Loesch and Brinkmann, Fabian (2012). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006) [In russisch]. Musykalnaja Akademija (2), 88-96.


Schmierer, Elisabeth (2012). Einführung in das Faksimile. In: Richard Wagner (Ed.) Wesendonck-Lieder (WWV 91): Fünf Gedichte für eine Frauenstimme mit Pianoforte-Begleitung. Das Faksimile : Laaber-Verlag, (pp. ).


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2012). Die Tempogestaltung in Artur Schnabels \emphAppassionata-Einspielung im Kontext zeitgenössischer Interpretationen. Beethoven 5 – Studien und Interpretationen 215-224.


Schärer, Z. and Weinzierl, S. (2012). Empirische Fallstudie zum Einfluss der Raumakustik auf die musikalische Interpretation. Fortschritte der Akustik: Tagungsband der 38. DAGA 619–620.


Heinz von Loesch and Brinkmann, Fabian (2012). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006) [In russisch]. Musykalnaja Akademija (2), 88-96.


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2012). Die Tempogestaltung in Artur Schnabels \emphAppassionata-Einspielung im Kontext zeitgenössischer Interpretationen. Beethoven 5 – Studien und Interpretationen 215-224.


Michael Fowler (2012). Soundscape as a design strategy for landscape architectural praxis. Design Studies , .




Alexander Lindau and Stefan Weinzierl (2012). Assessing the Plausibility of Virtual Acoustic Environments. Acta Acustic u. w. Acustica 98(5), 804–810.


Michael Fowler (2012). Reading John Cage's Variations III as a Process for Generating Proto-Architectural Form. Leonardo, Art Science Technology 45(1), 34–41.



Egermann, Hauke, Gaulin, Myles, McAdams, Stephen (2012). Perception and Emotional Effect of Fade-outs in Song Endings in Popular Music.. Tagungsband der Jahrestagung der deutschen Gesellschaft fuer Musikpsychologie .


Egermann, Hauke, Fernando, Nathalie, Chuen, Lorraine, McAdams, Stephen (2012). Cross-Cultural Emotional and Psychophysiological Responses to Music: Comparing Western Listeners to Congolese Pygmies. Proceedings of the 12th International Conference of Music Perception and Cognition .


Edgar Berdahl and Julius O. Smith III and Stefan Weinzierl and Gunter Niemeyer (2012). Force-Sensitive Detents Improve User Performance for Linear Selection Tasks. IEEE Transactions on Haptics Los Alamitos, CA, USA IEEE Computer Society 131(PrePrints), 1.


Heinz von Loesch and Sven Werner and Fabian Brinkmann (2012). Welches Tempo - welches Werk?. Schubert: Perspektiven 12(1), 33-46.


Weinzierl, S. and Maempel, H.-J. (2012). Sind Hörversuche subjektiv? Zur Objektivität akustischer Maße. Fortschritte der Akustik: Tagungsband der 38. DAGA 315–316.


Erbes, V. et al (2012). An extraaural headphone system for optimized binaural reproduction. Fortschritte der Akustik: Tagungsband der 38. DAGA 313–314.


Berdahl, Edgar and Smith III,Julius O. and Niemeyer, Günter (2012). Feedback Control of Acoustic Musical Instruments: Collocated Control Using Physical Analogs. Accepted for publication in the Journal of the Acoustical Society of America , .


Taehun Kim and Stefan Weinzierl (2012). Phrase Boundary Estimation in Music Performance with HMM-based Unsupervised Learning. Proc. International Computer Music Conference 535–537.


Preuß, Philipp and Lepa, Steffen (2012). Alien Voices - Die sonische Konstruktion des Fremden im Science Fiction. In: Zakharine, Dmitri (Ed.) Die Elektrifizierte Stimme Konstanz: University Press, (pp. ).


Lepa, Steffen (2012). Emotionale Musikrezeption in unterschiedlichen Alltagskontexten: Eine wahrnehmungsökologische Perspektive auf die Rolle der beteiligten Medientechnologien. In: Schröter, Jens and Vollmar, Axel (Ed.) Auditive Medienkulturen. Techniken des Hörens und Praktiken der Klanggestaltung Bielefeld: Transcript, (pp. ).



Lepa, Steffen (2012). Was kann das Affordanzkonzept für eine Methodologie der Populärkulturforschung leisten?. In: Kleiner, Marcus S. and Rappe, Michael (Ed.) Methoden der Populärkulturforschung: Interdisziplinäre Perspektiven auf Film, Fernsehen, Musik, Internet und Computerspiele Münster: Lit-Verlag, (pp. 273–298).


2011

Berdahl, Edgar (2011). FireFader: A single degree-of-freedom force-feedback device for multimodal interaction with physical models. 162nd Meeting of the Acoustical Society of America .


Berdahl, Edgar and Florens, Jean-Loup and Cadoz, Claude (2011). Using Physical Models is Necessary to Guarantee Stabile Analog Haptic Feedback for Any New User and Haptic Device. Proceedings of the 8th Sound and Music Computing Conference .


Berdahl, Edgar and Chafe, Chris (2011). Autonomous New Media Artefacts (AutoNMA). Proceedings of the International Conference on New Interfaces for Musical Expression 322–323.


Berdahl, Edgar and Ju, Wendy (2011). Satellite CCRMA: A Musical Interaction and Sound Synthesis Platform. Proceedings of the International Conference on New Interfaces for Musical Expression 173–178.


Verplank, Bill and Berdahl, Edgar (2011). Assertive Haptics for Music. Proceedings of the Fifth International Conference on Tangible, Embedded, and Embodied Interaction 25–29.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2011). Polyhymnia: Automatic piano performance system with statistical models of polyphonic expression and interpretation of musical symbols. Proceedings of Spring Meeting Acoustic Society Japan 1079–1080.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2011). Polyhymnia: An automatic piano performance system with statistical modeling of polyphonic expression and musical symbol interpretation. Proceedings of the 11th int'l conference on New Interfaces for Musical Expression (NIME) 96–99.


Schultz, Frank (2011). Elektroakustisch optimierte Wiedergabe binauraler Signale. FG Audiokommunikation, TU Berlin , .


Schultz, Frank and Lindau, Alexander and Markarski, Michael and Weinzierl, Stefan (2011). An extraaural headphone for optimized binaural reproduction. Bericht der 26. Tonmeistertagung 2010, Leipzig 702–714.


Schwab-Felisch, Oliver (2011). Die neue neue Musiktheorie. Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie 8(1), x-x.


Egermann, Hauke and McAdams, Stephen (2011). Psychological and physiological correlates of expectation and emotion in a live concert experiment. Psychophysiology Special Issue: Society for Psychophysiological Research Abstracts for the Fifty-First Annual Meeting Westin Boston Waterfront Hotel, Boston Massachusetts September 14–18, 2011 84.


Egermann, Hauke and Sutherland, Mary Elizabeth and Grewe, Oliver and Nagel, Frederik and Kopiez, Reinhard and Altenmüller, Eckart (2011). Does music listening in a social context alter experience? A physiological and psychological perspective on emotion. Musicae Scientiae 15(3), 307–323.


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