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TU Berlin

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Gimpel, Lenard and Weinzierl, Stefan (2009). Zur Akustik früher Konzertstätten in Hamburg [21]. 25. Tonmeistertagung - VDT International Convention .


Hölter, Arne and Straube, Florian and Schultz, Frank and Weinzierl, Stefan (2021). Enhanced Polygonal Audience Line Curving for Line Source Arrays [22]. 150th Audio Eng. Soc. Convention Paper 10451, online .


Gebhardt, R; Lykartsis, A.; Weinzierl, S.; (2020). Eine qualitative Untersuchung der Generalisierungsverhaltens von CNNs zur Instrumentenerkennung [23]. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 46. DAGA, Nürnberg, Germany .


Geier, M. and Spors, S. and Weinzierl, Stefan (2010). The Future of Audio Reproduction: Technology – Formats – Applications. [24]. In: Detyniecki, Marcin (Ed.) Adaptive multimedia retrieval Berlin and Heidelberg and New York and NY: Springer, (pp. 1–17).


Dernbach, G; Lykartsis, A; Sievers, L; Weinzierl, S. (2020). Acoustic Identification of Flat Spots On Wheels Using Different Machine Learning Techniques [25]. .


Steffens, Jochen and Lepa, Steffen and Herzog, Martin and Schönrock, Andreas and Peeters, Geoffroy and Egermann, Hauke (2017). High-level chord features extracted from audio can predict perceived musical expression [26]. Extended Abstracts for the Late-Breaking Demo Session of the 18th ISMIR Conference 2017 .


Straube, F.; Schultz, F.; Bonillo, D. A.; Weinzierl, S. (2017). An Analytical Approach for Optimizing the Curving of Line Source Arrays [27]. Proc. of the 142nd Audio Eng. Soc. Conv. 1–13.


Steffens, Jochen and Lepa, Steffen and Egermann, Hauke and Schönrock, Andreas and Herzog, Martin (2017). Entwicklung eines Systems zur automatischen Musikempfehlung im Kontext des Audio Brandings [28]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2017 (Kiel) 198–201.


Straube, F.; Bonillo, D. A. ; Schultz, F.; Weinzierl, S. (2017). Zur Optimierung der Kruemmung von Line Source Arrays [29]. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 43. DAGA 1418–1421.


Schlotz, Wolff and Greb, Fabian and Steffens, Jochen (2017). Smartphones as research tools in ambulatory assessment: Effects of own or loan devices on adherence, response attrition, usability, and reactivity [30]. Proceedings of the 5th Conference of the Society for Ambulatory Assessment (SAA 2017), Luxembourg .


Lemke, M.; Straube, F.; Sesterhenn, J.; Weinzierl, S. (2017). Adjungierten-basierte Schallfeldsynthese und Beschallung [31]. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 43. DAGA 1422–1425.


Weinzierl, Stefan and Giese, André and Lindau, Alexander (2009). Generalized Multiple Sweep Measurement [32]. AES 126th Convention .


Lavia, Lisa and Witchel, Harry J. and Aletta, Francesco and Steffens, Jochen and Fiebig, André and Kang, Jian and Howes, Christine and Healey, Patrick G.T. (2018). Non-Participant Observation Methods for Soundscape Design and Urban Planning [33]. In: Aletta, Francesco and Xiao, Jieling (Ed.) Handbook of Research on Perception-Driven Approaches to Urban Assessment and Design Hershey, PA: IGI-Global, (pp. 73–99).


Weinzierl, Stefan (2008). Virtuelle Akustik und Klangkunst [34]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2008 .


Karnop, Christoph and Steffens, Jochen (2017). How do personality traits influence the effect of listening to sad music on induced musical emotions? [35]. Proceedings of the 25th Anniversary Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (ESCOM): ``The expressive interaction with music'' (Ghent, Belgium) .


Weinzierl, Stefan and Tazelaar, Kees (2008). Raumsimulation und Klangkunst [36]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2008 30–31.


Weinzierl, Stefan (2008). Die Liebhaber Concerte der Saison 1807/08 als Prototyp des modernen Symphoniekonzerts [37]. In: Jung-Kaiser, Ute and Kruse, Matthias (Ed.) 1808 - ein Jahr mit Beethoven Hildesheim and and New York: G. Olms, (pp. 249–266).


Greb, Fabian and Steffens, Jochen and Schlotz, Wolff (2017). Wer hört wann was? – Modellierung des Musikauswahlverhaltens unter Berücksichtigung von Person und Situation [38]. Abstract-Band zur Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie .


Weinzierl, Stefan (2009). Live Entertainment Technology [39]. In: Bullinger, Hans-Jörg (Ed.) Technology Guide: Principles, Applications, Trends Berlin: Springer, (pp. 454–457).


Greb, Fabian and Schlotz, Wolff and Steffens, Jochen (2017). Situational and dispositional influences on the functions of music listening [40]. Proceedings of the 25th Anniversary Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (ESCOM): ``The expressive interaction with music'' (Ghent, Belgium) .


Schmierer, Elisabeth (2010). Zum Parodieverfahren in Johann Sebastian Bachs Kantaten für den ersten Pfingsttag: Kantate – Ältere geistliche Musik – Schauspielmusik [41]. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Handbuch der musikalischen Gattungen : Laaber, (pp. 71–86).


Lindau, Alexander (2014). Spatial Audio Quality Inventory. Test Manual. v1.0 [42]. https://dx.doi.org/http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-1 [43]


Schmierer, Elisabeth (2009). Pantomime oder Tanz? Aspekte der Ballettpantomime [44]. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Gesellschaftsmusik, Bläsermusik, Bewegungsmusik Laaber: Laaber-Verlag, (pp. 311–336).


Lindau, Alexander (2014). Binaural Resynthesis of Acoustical Environments. Technology and Perceptual Evaluation. [45]. Fakultät für Geisteswissenschaften Berlin , .


Stefano Papetti and Charalampos Saitis (2018). Musical Haptics: Introduction [46]. In: Stefano Papetti and Charalampos Saitis (Ed.) Musical Haptics Cham, Switzerland: Springer, (pp. 1–7).


Schmierer, Elisabeth (2011). ... wenn man von der Musik ohne Worte zum Text zurückkehren kann... [47]. In: Jacobshagen, Arnold (Ed.) Gustav Mahler und die musikalische Moderne Stuttgart: Steiner, (pp. 35–46).


Elvers, Paul and Steffens, Jochen (2017). The influence of motivational music on risk-behavior and ball-throwing performance [48]. Proceedings of the 59th Conference of Experimental Psychologists (TeaP), Dresden .


Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian and Weinzierl, Stefan (2014). Sensory Profiling of Individual and Non-individual Dynamic Binaural Synthesis Using the Spatial Audio Quality Inventory [49]. Proc. of the EAA Forum Acusticum 2014 .


Christoph Reuter and Jörg Jewanski and Charalampos Saitis and Isabella Czedik-Eysenberg and Saleh Siddiq and Michael Oehler (2018). Colors and timbres – consistent color-timbre mappings at non-synesthetic individuals [50]. Proceedings of the 34. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie: Musik im audiovisuellen Kontext .


Weinzierl, Stefan and Maempel, Hans-Joachim (2011). Zur Erklärbarkeit der Qualitäten musikalischer Interpretationen durch akustische Signalmaße [51]. In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation - Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen Mainz: Schott Verlag, (pp. 213–236).


Schmierer, Elisabeth (2011). Jenseits von Tradition und Avantgarde: Text und Musik in Zem¬linskys späten Liedern [52]. In: Schnitzler, Günter and Aurnhammer, Achim (Ed.) Wort und Ton Freiburg: Rombach, (pp. 529–545).


Quim Llimona and Charalampos Saitis and Esteban Maestre and Gary P. Scavone (2017). Exploring simulation-based playability metrics of 9 perceptually evaluated violins [53]. Proceedings of the 2017 International Symposium on Musical Acoustics .


Elvers, Paul and Steffens, Jochen (2017). Motivational music influences decision-making processes but not the execution of a ball-throwing task [54]. Proceedings of the 25th Anniversary Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (ESCOM): ``The expressive interaction with music'' (Ghent, Belgium) .


Lindau, Alexander and Erbes, Vera and Lepa, Steffen and Maempel, Hans-Joachim and Brinkmann, Fabian and Weinzierl, Stefan (2014). A Spatial Audio Quality Inventory for Virtual Acoustic Environments (SAQI) [55]. Proc. of the EAA Joint Symposium on Auralization and Ambisonics .


Charalampos Saitis and Hanna Järveläinen and Claudia Fritz (2018). The Role of Haptic Cues in Musical Instrument Quality Perception [56]. In: Stefano Papetti and Charalampos Saitis (Ed.) Musical Haptics Cham, Switzerland: Springer, (pp. 73–93).


Weinzierl, Stefan and Maempel, Hans-Joachim (2005). Tonmeisterausbildung in Berlin und Detmold – Evaluation der Studienverläufe anhand von Leistungsprofilen [57]. 23. Tonmeistertagung - VDT International Convention .


Schmierer, Elisabeth (2008). Dramatical and Musical Structure in Paërs unfinished Opera Olinde et Sophronie [58]. In: Russo, Paolo (Ed.) Ferdinando Paër tra Parma e l'Europa Venezia: Marsilio, (pp. 187–198).


Lindau, Alexander and Erbes, Vera and Lepa, Steffen and Maempel, Hans-Joachim and Brinkmann, Fabian and Weinzierl, Stefan (2014). Eine Fokusgruppe für die Entwicklung eines Vokabulars zur sensorischen Beurteilung virtueller akustischer Umgebungen [59]. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 40. DAGA, 553–554.


Charalampos Saitis and Kai Siedenburg (2018). Bright strings versus bright trumpets: Acoustic and categorical dissimilarity of timbral brightness [60]. Proceedings of the 34. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie: Musik im audiovisuellen Kontext .


Weinzierl, Stefan and Schultz, Frank and Sanvito, Paolo (2011). Die Akustik des Teatro Olimpico in Vicenza [61]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2011 163–164.


Schmierer, Elisabeth (2010). Zu leicht und >boulevardier<? Zum Verhältnis von Libretto und musikalischer Gestaltung in Le Comte Ory [62]. In: Müller, Reto and Gier, Albert and Beghelli, Marco (Ed.) Rossini und das Libretto Leipzig: Leipziger Universitätsverlag, (pp. 33–47).


Manuel Anglada-Tort and Daniel Müllensiefen (2019). The Repeated Recording Illusion [63]. Again & Again. Musical Repetition in Aesthetics, Analysis, and Experience .


Charalampos Saitis (2017). Fractal Art: Closer to Heaven? Modern Mathematics, the art of Nature and the nature of Art [64]. In: K. Fenyvesi and T. Lähdesmäki (Ed.) Aesthetics of Interdisciplinarity: Art and Mathematics Cham: Birkhäuser, (pp. 153–163).


Steffens, Jochen and Lepa, Steffen and Herzog, Martin and Schönrock, Andreas and Egermann, Hauke (2018). ''Bridging the Semantic Gap'' - Kann der semantische Ausdruck von Musik mithilfe von akustischen Signaleigenschaften vorhergesagt werden? [65]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2018 (München) .


Lindau, Alexander and Lepa, Steffen (2014). Dynamische Binauralsynthese - ein Verfahren der virtuellen Akustik als Ansatz zur Untersuchung technologiebezogener Hypothesen im Rahmen medienpsychologischer Rezeptionsexperimente [66]. Tagungsband der Jahrestagung 2013 der Fachgruppe Methoden der DGPuK .


Weinzierl, Stefan and Rosenheinrich, Hagen and Blickensdorff, Johannes and Horn, Michael and Lindau, Alexander (2010). Die Akustik der Konzertsäle im Leipziger Gewandhaus. Geschichte, Rekonstruktion und Auralisation [67]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2010 1045–1046.


Schmierer, Elisabeth (2010). Relegentur ab area: Zur Formbildung mehrstrophig durch komponierter Conducti [68]. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Handbuch der musikalischen Gattungen : Laaber, (pp. ).


Manuel Anglada-Tort and Jochen Steffens and Daniel Müllensiefen (2019). The Behavioral Economics of Music [69]. Prague Conference on Behavioral Science (PCBS) .


Stefano Papetti and Charalampos Saitis (2018). Musical Haptics [70]. London: Springer.


Ciba, Simon and Wlodarski, André and Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian (2014). WhisPER v1.8.0. User Documentation [71]. https://dx.doi.org/http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-31 [72]


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