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TU Berlin

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Lindau, Alexander (2014). Binaural Resynthesis of Acoustical Environments. Technology and Perceptual Evaluation. [21]. Fakultät für Geisteswissenschaften Berlin , .


Stefano Papetti and Charalampos Saitis (2018). Musical Haptics: Introduction [22]. In: Stefano Papetti and Charalampos Saitis (Ed.) Musical Haptics Cham, Switzerland: Springer, (pp. 1–7).


Schmierer, Elisabeth (2011). ... wenn man von der Musik ohne Worte zum Text zurückkehren kann... [23]. In: Jacobshagen, Arnold (Ed.) Gustav Mahler und die musikalische Moderne Stuttgart: Steiner, (pp. 35–46).


Elvers, Paul and Steffens, Jochen (2017). The influence of motivational music on risk-behavior and ball-throwing performance [24]. Proceedings of the 59th Conference of Experimental Psychologists (TeaP), Dresden .


Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian and Weinzierl, Stefan (2014). Sensory Profiling of Individual and Non-individual Dynamic Binaural Synthesis Using the Spatial Audio Quality Inventory [25]. Proc. of the EAA Forum Acusticum 2014 .


Christoph Reuter and Jörg Jewanski and Charalampos Saitis and Isabella Czedik-Eysenberg and Saleh Siddiq and Michael Oehler (2018). Colors and timbres – consistent color-timbre mappings at non-synesthetic individuals [26]. Proceedings of the 34. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie: Musik im audiovisuellen Kontext .


Weinzierl, Stefan and Maempel, Hans-Joachim (2011). Zur Erklärbarkeit der Qualitäten musikalischer Interpretationen durch akustische Signalmaße [27]. In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation - Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen Mainz: Schott Verlag, (pp. 213–236).


Schmierer, Elisabeth (2011). Jenseits von Tradition und Avantgarde: Text und Musik in Zem¬linskys späten Liedern [28]. In: Schnitzler, Günter and Aurnhammer, Achim (Ed.) Wort und Ton Freiburg: Rombach, (pp. 529–545).


Quim Llimona and Charalampos Saitis and Esteban Maestre and Gary P. Scavone (2017). Exploring simulation-based playability metrics of 9 perceptually evaluated violins [29]. Proceedings of the 2017 International Symposium on Musical Acoustics .


Elvers, Paul and Steffens, Jochen (2017). Motivational music influences decision-making processes but not the execution of a ball-throwing task [30]. Proceedings of the 25th Anniversary Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (ESCOM): ``The expressive interaction with music'' (Ghent, Belgium) .


Lindau, Alexander and Erbes, Vera and Lepa, Steffen and Maempel, Hans-Joachim and Brinkmann, Fabian and Weinzierl, Stefan (2014). A Spatial Audio Quality Inventory for Virtual Acoustic Environments (SAQI) [31]. Proc. of the EAA Joint Symposium on Auralization and Ambisonics .


Charalampos Saitis and Hanna Järveläinen and Claudia Fritz (2018). The Role of Haptic Cues in Musical Instrument Quality Perception [32]. In: Stefano Papetti and Charalampos Saitis (Ed.) Musical Haptics Cham, Switzerland: Springer, (pp. 73–93).


Weinzierl, Stefan and Maempel, Hans-Joachim (2005). Tonmeisterausbildung in Berlin und Detmold – Evaluation der Studienverläufe anhand von Leistungsprofilen [33]. 23. Tonmeistertagung - VDT International Convention .


Schmierer, Elisabeth (2008). Dramatical and Musical Structure in Paërs unfinished Opera Olinde et Sophronie [34]. In: Russo, Paolo (Ed.) Ferdinando Paër tra Parma e l'Europa Venezia: Marsilio, (pp. 187–198).


Lindau, Alexander and Erbes, Vera and Lepa, Steffen and Maempel, Hans-Joachim and Brinkmann, Fabian and Weinzierl, Stefan (2014). Eine Fokusgruppe für die Entwicklung eines Vokabulars zur sensorischen Beurteilung virtueller akustischer Umgebungen [35]. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 40. DAGA, 553–554.


Charalampos Saitis and Kai Siedenburg (2018). Bright strings versus bright trumpets: Acoustic and categorical dissimilarity of timbral brightness [36]. Proceedings of the 34. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie: Musik im audiovisuellen Kontext .


Weinzierl, Stefan and Schultz, Frank and Sanvito, Paolo (2011). Die Akustik des Teatro Olimpico in Vicenza [37]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2011 163–164.


Schmierer, Elisabeth (2010). Zu leicht und >boulevardier<? Zum Verhältnis von Libretto und musikalischer Gestaltung in Le Comte Ory [38]. In: Müller, Reto and Gier, Albert and Beghelli, Marco (Ed.) Rossini und das Libretto Leipzig: Leipziger Universitätsverlag, (pp. 33–47).


Manuel Anglada-Tort and Daniel Müllensiefen (2019). The Repeated Recording Illusion [39]. Again & Again. Musical Repetition in Aesthetics, Analysis, and Experience .


Charalampos Saitis (2017). Fractal Art: Closer to Heaven? Modern Mathematics, the art of Nature and the nature of Art [40]. In: K. Fenyvesi and T. Lähdesmäki (Ed.) Aesthetics of Interdisciplinarity: Art and Mathematics Cham: Birkhäuser, (pp. 153–163).


Steffens, Jochen and Lepa, Steffen and Herzog, Martin and Schönrock, Andreas and Egermann, Hauke (2018). ''Bridging the Semantic Gap'' - Kann der semantische Ausdruck von Musik mithilfe von akustischen Signaleigenschaften vorhergesagt werden? [41]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2018 (München) .


Lindau, Alexander and Lepa, Steffen (2014). Dynamische Binauralsynthese - ein Verfahren der virtuellen Akustik als Ansatz zur Untersuchung technologiebezogener Hypothesen im Rahmen medienpsychologischer Rezeptionsexperimente [42]. Tagungsband der Jahrestagung 2013 der Fachgruppe Methoden der DGPuK .


Weinzierl, Stefan and Rosenheinrich, Hagen and Blickensdorff, Johannes and Horn, Michael and Lindau, Alexander (2010). Die Akustik der Konzertsäle im Leipziger Gewandhaus. Geschichte, Rekonstruktion und Auralisation [43]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2010 1045–1046.


Schmierer, Elisabeth (2010). Relegentur ab area: Zur Formbildung mehrstrophig durch komponierter Conducti [44]. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Handbuch der musikalischen Gattungen : Laaber, (pp. ).


Manuel Anglada-Tort and Jochen Steffens and Daniel Müllensiefen (2019). The Behavioral Economics of Music [45]. Prague Conference on Behavioral Science (PCBS) .


Stefano Papetti and Charalampos Saitis (2018). Musical Haptics [46]. London: Springer.


Ciba, Simon and Wlodarski, André and Lindau, Alexander and Brinkmann, Fabian (2014). WhisPER v1.8.0. User Documentation [47]. https://dx.doi.org/http://dx.doi.org/10.14279/depositonce-31 [48]


Moldrzyk, Christoph and Lentz, Tobias and Weinzierl, Stefan (2005). Perzeptive Evaluation binauraler Auralisationen [49]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2005 545–547.


Schmierer, Elisabeth (2010). Die französische Kantate in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts: Kantate – Ältere geistliche Musik – Schauspielmusik [50]. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Handbuch der musikalischen Gattungen : Laaber, (pp. 33–42).


Charalampos Saitis and Kai Siedenburg (2018). Exploring the role of source-cause categories in timbral brightness perception [51]. Proceedings of Timbre 2018: Timbre is a Many-Splendored Thing .


Herzog, Martin and Lepa, Steffen and Steffens, Jochen and Schönrock, Andreas and Egermann, Hauke (2017). Predicting Musical Meaning in Audio Branding Scenarios [52]. Proceedings of the 25th Anniversary Conference of the European Society for Cognitive Science of Music, Ghent, Belgium, 31 July - 4 August 2017 .


Horn, Michael and Lindau, Alexander and Maempel, Hans-Joachim and Weinzierl, Stefan (2014). Livekonzert und Medienmusik: Eine immersive optoakustische Simulationsumgebung für eine wahrnehmungspsychologische Vergleichsstudie [53]. Proc. of "Angewandte Musikpsychologie", 30. Jahrenstagung der Dtsch. Ges. für Musikpsychologie .


Moldrzyk, Christoph and Goertz, Anselm and Makarski, Michael and Feistel, Stefan and Ahnert, Wolfgang and Weinzierl, Stefan (2007). Wellenfeldsynthese für einen großen Hörsaal [54]. Fortschritte der Akustik - DAGA 2007 683–684.


Schmierer, Elisabeth (2010). Die Entstehung des Anthem im 16. Jahrhundert: Kantate – Ältere geistliche Musik – Schauspielmusik [55]. In: Mauser, Siegfried and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Handbuch der musikalischen Gattungen : Laaber, (pp. 217–224).


Charalampos Saitis and Athanasios Lykartsis and Stefan Weinzierl (2018). Verbal Data-Driven Semantic Dimensions of Musical Timbre [56]. Proceedings of DAGA 2018–-44. Deutsche Jahrestagung für Akustik .


Makarski, Michael and Goertz, Anselm and Weinzierl, Stefan and Moldrzyk, Christoph (2009). Zur Entwicklung von Lautsprechern für die Wellenfeldsynthese [57]. 25. Tonmeistertagung - VDT International Convention .


Schmierer, Elisabeth (2011). Die Femme fatale in der französischen Oper des Fin de siécle [58]. In: Karger, Thilo (Ed.) Transgressions - Überschreitungen Marburg: Tectum, (pp. 251–272).


Otto S. and Weinzierl, Stefan (2009). Comparative simulations of adaptive psychometric procedures. [59]. NAG/DAGA 2009 1276–1279.


Schmierer, Elisabeth (2007). Die Mélodie im Fin de siécle [60]. In: Biget-Mainfroy, Michelle and Schmusch, Rainer and Schneider, Herbert (Ed.) Hildesheim and and New York: Olms, (pp. 681–691).


Schmierer, Elisabeth (2005). Gustav Mahler und Berlioz [61]. In: Brzoska, Matthias and Hofer, Hermann and Strohmann, Nicole K. (Ed.) Hector Berlioz Laaber: Laaber, (pp. 66–83).


Schmierer, Elisabeth (2005). The First Movement of Mahler's Das Lied von der Erde: Genre, Form and Musical Expression [62]. In: Barham, Jeremy (Ed.) Perspectives on Gustav Mahler Burlington and VT: Ashgate, (pp. 253–259).


Schmierer, Elisabeth (2009). Die Heine-Vertonungen von Giacomo Meyerbeer. Zu seinen Liedern auf deutsche Texte [63]. In: Brzoska, Matthias (Ed.) Giacomo Meyerbeer: Le Prophéte Hildesheim and Zürich and New York and NY: Olms, (pp. 297–320).


Schmierer, Elisabeth (2012). Instrumentalmusik und Text: Zu Henzes Instrumentalkonzerten auf literarische Themen [64]. In: Abels, Norbert and Schmierer, Elisabeth (Ed.) Hans Werner Henze und seine Zeit Laaber and Oberpf: Laaber, (pp. ).


Slavik, Karl M. and Weinzierl, Stefan (2008). Wiedergabeverfahren [65]. In: Weinzierl, Stefan (Ed.) Handbuch der Audiotechnik Berlin and Heidelberg: Springer, (pp. 609–686).


Schmierer, Elisabeth (2005). Zu Beethovens [66]. In: Betzwieser, Thomas (Ed.) Bühnenklänge München: Ricordi, (pp. 178–196).


Schmierer, Elisabeth (2006). Ritornellform oder Sonatensatz? Zur Gattungskonzeption von Mozarts Klavierkonzerten [67]. In: Brzoska, Matthias (Ed.) Die Geschichte der musikalischen Gattungen Laaber: Laaber-Verl., (pp. 226–234).


Weinzierl, Stefan (2008). Aufnahmeverfahren [68]. In: Weinzierl, Stefan (Ed.) Handbuch der Audiotechnik Berlin and Heidelberg: Springer, (pp. 747–812).


Schmierer, Elisabeth (2006). Zur Konvergenz französischer und italienischer Opern im Schaffen Johann Gottlieb Naumanns [69]. In: Naumann, Johann Gottlieb and Landmann, Ortrun and Ottenberg, Hans-Günter (Ed.) Johann Gottlieb Naumann und die europäische Musikkultur des ausgehenden 18. Jahrhunderts Hildesheim: Olms, (pp. 109–118).


Schmierer, Elisabeth (2006). Einführung in die Faksimile-Ausgabe von Schumanns Dichterliebe [70]. In: Schumann, Robert and Fassbaender, Brigitte and Schmierer, Elisabeth and Heine, Heinrich (Ed.) Dichterliebe Laaber: Laaber-Verlag, (pp. ).


Alexander Fuß and Fabian Brinkmann and Thomas Jürgensohn and Stefan Weinzierl (2015). Ein vollsphärisches Multikanalmesssystem zur schnellen Erfassung räumlich hochaufgelöster, individueller kopfbezogener Übertragungsfunktionen [71]. Fortschritte der Akustik – DAGA 2015 1114-1117.


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