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TU Berlin

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Steffens, Jochen and Schulte-Fortkamp, Brigitte and Becker-Schweitzer, Joerg (2012). Human-machine interaction as influencing factor of indoor soundscape evaluation. The Journal of the Acoustical Society of America 131(4), 3438.


Steffens, Jochen and Lepa, Steffen and Herzog, Martin and Schönrock, Andreas and Peeters, Geoffroy and Egermann, Hauke (2017). High-level chord features extracted from audio can predict perceived musical expression. Extended Abstracts for the Late-Breaking Demo Session of the 18th ISMIR Conference 2017 .


Steffens, Jochen and Lepa, Steffen and Egermann, Hauke and Schönrock, Andreas and Herzog, Martin (2017). Entwicklung eines Systems zur automatischen Musikempfehlung im Kontext des Audio Brandings. Fortschritte der Akustik - DAGA 2017 (Kiel) 198–201.


Steffens, Jochen and Lepa, Steffen and Herzog, Martin and Schönrock, Andreas and Egermann, Hauke (2018). ''Bridging the Semantic Gap'' - Kann der semantische Ausdruck von Musik mithilfe von akustischen Signaleigenschaften vorhergesagt werden?. Fortschritte der Akustik - DAGA 2018 (München) .


Steffens, Jochen and Steele, Daniel and Guastavino, Catherine (2017). Situational and person-related factors influencing momentary and retrospective soundscape evaluations in day-to-day life. The Journal of the Acoustical Society of America 141(3), 1414–1425.


Steffens, Jochen (2007). Untersuchung von Abbeiß- und Kaugeräuschen bei Gebäckkonsum. Fachhochschule Düsseldorf , .


Steffens, Jochen and Greb, Fabian and Schlotz, Wolff (2018). Patterns of situational cues and characteristics contributing to music listening in daily life: Towards a taxonomy of music listening situations. Proceedings of the 15th International Conference on Music Perception and Cognition (ICMPC), Graz, Austria. .


Steffens, Jochen (2018). The influence of film music on moral judgments of movie scenes and felt emotions. Psychology of Music , 0305735618779443, advance online publication.


Steffens, Jochen (2018). Kann Filmmusik moralische Urteile von dargebotenen Filmhandlungen beeinflussen?. 34. Abstract-Band zur Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie (DGM) .



Steffens, Jochen (2016). Neue Einblicke in die Bewertung von Soundscapes mithilfe der Experience Sampling Methode. Zeitschrift für Lärmbekämpfung 11(1), 20–22.


Steffens, Jochen and Greb, Fabian and Schlotz, Wolff (2016). Why listen to music right now? – Towards an inventory measuring the functions of music listening under situational influences. Proceedings of the 14th International Conference on Music Perception and Cognition .


Steffens, Jochen and Steele, Daniel and Guastavino, Catherine (2016). Der Einfluss von Musik auf die Bewertung der Umwelt. Fortschritte der Akustik - DAGA 2016 (Aachen) .


Steffens, Jochen and Steele, Daniel and Guastavino, Catherine (2016). Music influences the perception of our acoustic and visual environment. Proceedings of the 45th International Congress and Exposition on Noise Control Engineering, INTER-NOISE 2016 .


Steffens, Jochen and Schulte-Fortkamp, Brigitte and Becker-Schweitzer, Jörg (2010). Wieviel Realität braucht der Mensch? Kriterien zur Bestimmung und Quantifizierung der Ökologischen Validität von Hörversuchen. Fortschritte der Akustik - DAGA 2010: CD-ROM .


Steger, Dominik and Egermann, Hauke and Weinzierl, Stefan and Bewegung, Die (2015). Spielbewegungen von Musikinstrumenten und deren Bedeutung für das Klangergebnis - Ein experimenteller Zugang durch Motion Tracking klassischer Orchesterinstrumente und Auralisation der Bewegungsdaten. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 41. DAGA 1425–1428.


Stein, L.; Straube, F.; Sesterhenn, J.; Weinzierl, S.; Lemke, M. (2019). Adjoint-Based Optimization of Sound Reinforcement Including Non-Uniform Flow. J. Acoust. Soc. Am. 146(3), 1774–1785.


Stein, L.; Straube, F.; Sesterhenn, J.; Weinzierl, S.; Lemke, M. (2019). Adjoint-Based Sound Reinforcement in the Time Domain. Proc. of the 23rd Int. Cong. on Acoustics 1162–1169.


Straebel, Volker (2010). Vom Verschwinden der Klangkunst. Der Begriff der Klangkunst als wissenschaftsgeschichtliches Konstrukt. In: Kiefer, Peter (Ed.) Klangräume der Kunst Heidelberg: Kehrer, (pp. 53–60).


Straebel, Volker (2008). Das Altern der Elektroakustischen Musik. Anmerkungen aus archivarischer Sicht. Forum Musikbibliothek 29(4), 327–334.


Straebel, Volker (2009). From Reproduction to Performance: Media-Specific Music for Compact Disc. Leonardo Music Journal 19(Dec. 2009), 23–30.


Straebel, Volker (2008). Zur frühen Geschichte und Typologie der Klanginstallation: Klangkunst. In: Tadday, Ulrich (Ed.) Klangkunst München: Edition Text+Kritik, (pp. 24–46).


Straebel, Volker (2010). The Sonification Metaphor in Instrumental Music and Sonification's Romantic Implications: Proceedings of the 16th International Conference on Auditory Display. Proceedings of the 16th International Conference on Auditory Display 287–294.


Straebel, Volker (2009). Musikalisierung der Kunst als Schrecken des Nichts. Beobachtungen bei Jens Brand. In: Himmelsbach, Sabine and Edith-Ruß-Haus für Medienkunst (Ed.) Jens Brand, Book Heidelberg: Kehrer, (pp. 24–31).


Straebel, Volker (2008). 'The composer becomes part of a creative circuit.' – Vladimir Ussachevsky's early aesthetic judgement regarding the new medium of tape music. National Conference of the Society for Electroacoustic Music in the United States (SEAMUS) University of Utah Salt Lake City



Straebel, Volker (2008). Aspects of Conceptual Composing. Open Space Magazine 10(Fall 2008), 67–78.


Straebel, Volker (2011). Werkbegriff und Partitur-Metapher in Sol LeWitts wall drawings. Sol LeWitt Symposium Berlin Art Laboratory Berlin


Straebel, Volker (2010). Unique or reproducible: the performative aspects of media-specific artist records: Study Group Conference. Study Group Conference "Music and Media" (MaM), International Musicological Society (IMS) Berlin


Straebel, Volker (2011). Erfahrung des Abwesenden. Zu den jüngeren Arbeiten von Rolf Julius. MusikTexte 128(Feb. 2011), 64–65.



Straebel, Volker (2009). Spazio sonoro e installazione sonora. Le arti del suono 1(1), 60–69.



Straebel, Volker (2009). John Cage's Reception of Italian Futurism. Festival Internazionale di Musica Elettroacustica del Conservatorio S. Cecilia Rom


Straebel, Volker (2009). The 'Project for Magnetic Tape' (1952/53): Challenging the Idea of a Critical Edition of Historic Music for Recording Media. Music: Notation and Sound, joint conference of the International Association of Music Libraries (IAML) and the International Musicological Society (IMS) Amsterdam


Straube, F.; Schultz, F.; Weinzierl, S. (2015). On the Effect of Spatial Discretization of Curved Line Source Arrays. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 41. DAGA 459–462.


Straube, F.; Schultz, F.; Bonillo, D. A.; Weinzierl, S. (2017). An Analytical Approach for Optimizing the Curving of Line Source Arrays. Proc. of the 142nd Audio Eng. Soc. Conv. 1–13.


Straube, F.; Bonillo, D. A. ; Schultz, F.; Weinzierl, S. (2017). Zur Optimierung der Kruemmung von Line Source Arrays. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 43. DAGA 1418–1421.


Straube, F.; Schultz, F.; Bonillo, D.A.; Weinzierl, S. (2018). An Analytical Approach for Optimizing the Curving of Line Source Arrays. J. Audio Eng. Soc. 66(1/2), 4–20.



Straube, F.; Schultz, F.; Makarski, M.; Weinzierl, S. (2016). Optimized Driving Functions for Curved Line Source Arrays Using Modeled and Measured Loudspeaker Data. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 42. DAGA 1136–1139.


Straube, F.; Schultz, F.; Makarski, M.; Weinzierl, S. (2018). Mixed Analytical-Numerical Filter Design for Optimized Electronic Control of Line Source Arrays. J. Audio Eng. Soc. 66(9), 690–702.


Straube, F.; Schultz, F.; Makarski, M.; Spors, S.; Weinzierl, S. (2015). Evaluation Strategies for the Optimization of Line Source Arrays. Proc. of the 59th AES Int. Conf. On Sound Reinforcement 1–20.


Supper, Martin and Weinzierl, Stefan (2008). Sound in space - space in sound: Proceedings. Berlin Univ.-Verl. der TU, Univ.-Bibliothek, .


T

Thiel, Felicitas and Veit, Susanne and Blüthmann, Irmela and Lepa, Steffen and Ficzko, Markus (2008). Ergebnisse der Befragung der Studierenden in den Bachelorstudiengängen an der Freien Universität Berlin. Sommersemester 2008.


Thiel, Felicitas and Ficzko, Markus and Blüthmann, Irmela and Lepa, Steffen (2006). Ergebnisse der Befragung der Studierenden in den Bachelorstudiengängen an der Freien Universität Berlin. Sommersemester 2006.


V

Verplank, Bill and Berdahl, Edgar (2011). Assertive Haptics for Music. Proceedings of the Fifth International Conference on Tangible, Embedded, and Embodied Interaction 25–29.


v

von Berg, M. and Steffens, J. and Müllensiefen, D. and Weinzierl, S. (2020). Gibt es raumakustische Hörexpertise?. Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 46. DAGA, Nürnberg, Germany 858–861.


von Loesch, Heinz and Brinkmann, Fabian (2011). Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006). In: von Loesch, Heinz and Weinzierl, Stefan (Ed.) Gemessene Interpretation. Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen Mainz et al.: Schott, (pp. 83–100).


von Loesch, Heinz and Brinkmann, Fabian (2012). Die Tempogestaltung in Artur Schnabels emphAppassionata-Einspielung im Kontext zeitgenössischer Interpretationen. Beethoven 5 \textendash Studien und Interpretationen 215–224.


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