Inhalt des Dokuments
zur Navigation
Dissertations in progress
Candidate | Dissertation subject | Supervisors |
---|---|---|
David Ackermann | Description and implementation of the radiation of dynamic sound sources for virtual acoustic reality | S. Weinzierl |
Manuel Anglada Tort | The behavioural economics of music | S. Weinzierl J. Steffens D. Müllensiefen |
Johannes Arend | Selbsterzeugte Schallereignisse in virtuellen akustischen Umgebungen | S. Weinzierl C. Pörschmann |
Henrik von Coler | Expressive Sample-Based Sound Synthesis | S. Weinzierl A. Röbel |
Markus von Berg | Investigating and measuring acoustic listening expertise | S. Weinzierl J. Steffens D. Müllensiefen |
Christoph Böhm | Error estimation in room acoustical simulations | S. Weinzierl |
Manoj Dinakaran | Individualization of Head-Related Transfer Functions | S. Weinzierl |
Christos Drouzas | On the visual influence on room acoustical impression | S. Weinzierl |
Andreas Förster | Barrierefreie digitale Musikinstrumente in musikpädagogischen und -therapeutischen Kontexten | S. Weinzierl N. Schnell |
Roman Gebhardt | Learning Emotion-Based Features from Musical Audio | S. Weinzierl |
Robin Hayward | Maximizing microtonal and timbral resources: an acoustic investigation of whole- and half-valve tunings and timbres on the 6 rotary-valved F tuba | S. Weinzierl |
Martin Herzog | Predicting Musical Meaning from High-Level Music Features | S. Weinzierl H. Egermann |
Matt Hughes | Augmented Reality on the Dance Floor: Visualizing Electronic Music Among the Crowd | S. Weinzierl S. Ferguson |
Melanie Irrgang | From Motion to Music: Integrating Embodied Music Cognition into Music Recommender Systems | S. Weinzierl H. Egermann |
Malte Nogalski | Entwicklung eines flexiblen und erweiterbaren Systems zur Gestaltung interaktiver immersiver Audio-Umgebungen | S. Weinzierl W. Fohl |
Thomas Resch | Design and Implementation for a Real-World-Audio Game Engine | S. Weinzierl |
Lydia Rilling | Affektpoetiken im westeuropäischen Musiktheater seit 1945 | S. Weinzierl H. de la Motte-Haber F. Wißmann |
Marko Slaviczek | Zum Einfluss architektonischer Konzepte in den Werken von Iannis Xenakis | S. Weinzierl |
Volker Straebel | Early history of electro-acoustic music for recording media in the USA (1940-1953) | S. Weinzierl H. de la Motte-Haber |
Siegbert Versümer | A model for the prediction of annoyance due to low-level sounds | S. Weinzierl J. Steffens |
Maximilian Weber | Hybrid Room Acoustic Modeling | S. Weinzierl |
Completed dissertations
Author | Title | Reviewers | Date of disputation |
---|---|---|---|
Clemens Büttner | Concert Life and Concert Venues in Tokyo, 1868-1945 | S. Weinzierl H. v. Loesch | 25.06.2020 |
Athanasios Lykartsis | On the Analysis of Speech Rhythm for Language and Speaker Identification | S. Weinzierl V. Dellwo M. Grube | 06.12.2019 |
Fabian Brinkmann | Binaural processing for the evaluation of acoustical environments | S. Weinzierl M. Vorländer | 21.05.2019 |
Florian Straube | Optimized Geometric and Electronic Wavefront Shaping with Line Source Arrays for Large-Scale Sound Reinforcement | S. Weinzierl A. Goertz S. Feistel | 28.11.2018 |
Fabian Greb | Determinants of Music-Selection Behavior: Development of a Model | S. Weinzierl M. Wald-Fuhrmann J. Steffens | 14.06.2018 |
Philipp Stade | Perzeptiv motivierte, parametrische Synthese binauraler Raumimpulsantworten | S. Weinzierl C. Pörschmann | 14.06.2018 |
Oliver Schwab-Felisch | System und Struktur. Studien zur rationalen Rekonstruktion der Schichtenlehre Heinrich Schenkers | S. Weinzierl J. P. Sprick | 10.04.2018 |
Benjamin Bernschütz | Microphone Arrays and Sound Field Decomposition for Dynamic Binaural Recording | S. Weinzierl C. Pörschmann S. Spors | 15.02.2016 |
Zora Schärer Kalkandjiev | The Influence of Room Acoustics on Solo Music Performances. An Empirical Investigation | S. Weinzierl H. von Loesch | 05.10.2015 |
Valerio Sannicandro | Space and Spatialization as Discrete Parameter in Music Composition. A Space-Oriented Approach to écriture: From Acoustic through Informatics to Musical Notation | S. Weinzierl J.-M. Chouvel | 21.05.2014 |
Alexander Lindau | Binaural Resynthesis of Acoustical Environments. Technology and Perceptual Evaluation | S. Weinzierl M. Vorländer | 19.05.2014 |
Berta Heide | Audiovisuelle Synchronitätswahrnehmung | S. Weinzierl H.-J. Maempel | 06.12.2013 |
Kees Tazelaar | On the Threshold of Beauty. Philips and the Origins of Electronic Music in the Netherlands 1925–1965 | S. Weinzierl D. Teruggi Jan de Heer | 17.05.2013 |
Christian Broecking | Der Marsalis-Komplex. Eine Fallstudie zur gesellschaftlichen Relevanz des afroamerikanischen Jazz 1992-2007 | S. Weinzierl E. Ungeheuer | 14.07.2011 |
Clemens Kuhn | Prozesse der Plausibilitätsbeurteilung am Beispiel ausgewählterelektroakustischer Wiedergabesituationen. Ein Beitrag zum Verständnis der „inneren Referenz“ perzeptiver Messungen | S. Weinzierl E. Altinsoy | 15.03.2011 |
Julia Ronge | Ludwig van Beethovens Kompositionsstudien bei Joseph Haydn, Johann Georg Albrechtsberger und Antonio Salieri | H.v. Loesch S. Weinzierl | 13.12.2010 |
Werner Armin Otto | Zum Bedeutungsverlust formaler Standardisierung für die Marktrelevanz von Audio-Standards zur Online-Distribution. Eine vergleichende Analyse anhand von Case Studies | S. Weinzierl T. Pauck | 22.05.2009 |
Alexander Lerch | Software-Based Extraction of Objective Parameters from Music Performances | S. Weinzierl R. Dannenberg | 27.10.2008 |
Robert Boesnecker | Diskretfrequente Synthese von Nachhall-Prozessen | S. Weinzierl H. de la Motte-Haber | 19.02.2008 |
Marije Baalman | On Wave Field Synthesis and electro-acoustic music, with a particular focus on the reproduction of arbitrarily shapes sound sources | S. Weinzierl D. de Vries | 21.12.2007 |
Philip Mackensen | Auditive Localization. Head Movements, an Additional Cue in Localization | S. Weinzierl H. de la Motte-Haber | 26.01.2004 |