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TU Berlin

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Übersicht

2012

Berdahl, Edgar and Smith III,Julius O. and Niemeyer, Günter (2012): "Feedback Control of Acoustic Musical Instruments: Collocated Control Using Physical Analogs" In: Accepted for publication in the Journal of the Acoustical Society of America, ,


Taehun Kim and Stefan Weinzierl (2012): "Phrase Boundary Estimation in Music Performance with HMM-based Unsupervised Learning" Proc. International Computer Music Conference, pp. 535–537.


Preuß, Philipp and Lepa, Steffen (2012): "Alien Voices - Die sonische Konstruktion des Fremden im Science Fiction" In: Zakharine, Dmitri (Ed.) IN: Die Elektrifizierte Stimme, Konstanz: University Press,


Lepa, Steffen (2012): "Emotionale Musikrezeption in unterschiedlichen Alltagskontexten: Eine wahrnehmungsökologische Perspektive auf die Rolle der beteiligten Medientechnologien" In: Schröter, Jens and Vollmar, Axel (Ed.) IN: Auditive Medienkulturen. Techniken des Hörens und Praktiken der Klanggestaltung, Bielefeld: Transcript,



Lepa, Steffen (2012): "Was kann das Affordanzkonzept für eine Methodologie der Populärkulturforschung leisten?" In: Kleiner, Marcus S. and Rappe, Michael (Ed.) IN: Methoden der Populärkulturforschung: Interdisziplinäre Perspektiven auf Film, Fernsehen, Musik, Internet und Computerspiele, Münster: Lit-Verlag, pp. 273–298.


2011


Berdahl, Edgar and Florens, Jean-Loup and Cadoz, Claude (2011): "Using Physical Models is Necessary to Guarantee Stabile Analog Haptic Feedback for Any New User and Haptic Device" Proceedings of the 8th Sound and Music Computing Conference,

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Berdahl, Edgar and Chafe, Chris (2011): "Autonomous New Media Artefacts (AutoNMA)" Proceedings of the International Conference on New Interfaces for Musical Expression, pp. 322-323.

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Berdahl, Edgar and Ju, Wendy (2011): "Satellite CCRMA: A Musical Interaction and Sound Synthesis Platform" Proceedings of the International Conference on New Interfaces for Musical Expression, pp. 173-178.

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Verplank, Bill and Berdahl, Edgar (2011): "Assertive Haptics for Music" Proceedings of the Fifth International Conference on Tangible, Embedded, and Embodied Interaction, pp. 25-29.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2011): "Polyhymnia: Automatic piano performance system with statistical models of polyphonic expression and interpretation of musical symbols" Proceedings of Spring Meeting Acoustic Society Japan, pp. 1079-1080.


Kim, Tae Hun and Fukayama, S. and Nishimoto, T. and Sagayama, S. (2011): "Polyhymnia: An automatic piano performance system with statistical modeling of polyphonic expression and musical symbol interpretation" Proceedings of the 11th int'l conference on New Interfaces for Musical Expression (NIME), pp. 96-99.


Schultz, Frank (2011): "Elektroakustisch optimierte Wiedergabe binauraler Signale" FG Audiokommunikation, TU Berlin ,

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Schultz, Frank and Lindau, Alexander and Markarski, Michael and Weinzierl, Stefan (2011): "An extraaural headphone for optimized binaural reproduction" Bericht der 26. Tonmeistertagung 2010, Leipzig, pp. 702-714.

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Schwab-Felisch, Oliver (2011): "Die neue neue Musiktheorie" In: Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie, 8(1), pp. x-x.

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Egermann, Hauke and McAdams, Stephen (2011): "Psychological and physiological correlates of expectation and emotion in a live concert experiment" Psychophysiology Special Issue: Society for Psychophysiological Research Abstracts for the Fifty-First Annual Meeting Westin Boston Waterfront Hotel, Boston Massachusetts September 14–18, 2011, pp. S84.


Egermann, Hauke and Sutherland, Mary Elizabeth and Grewe, Oliver and Nagel, Frederik and Kopiez, Reinhard and Altenmüller, Eckart (2011): "Does music listening in a social context alter experience? A physiological and psychological perspective on emotion" In: Musicae Scientiae, 15(3), pp. 307–323.

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Dietz, Christian and Weinzierl, Stefan (2011): "Eine Software zur zeitoptimierten Fehlerdetektion von vielkanaligen Lautsprechersystemen" Fortschritte der Akustik - DAGA 2011, pp. 729–730.


Weinzierl, Stefan (2011): "Die Sinfonie als Ansprache an ein Massenpublikum. Konzertformate, Publikum und sinfonische Aufführungspraxis der Beethovenzeit." In: MusikTheorie – Zeitschrift für Musikwissenschaft, 26(2), pp. 157–176.


Schmierer, Elisabeth (2011): "... wenn man von der Musik ohne Worte zum Text zurückkehren kann..." In: Jacobshagen, Arnold (Ed.) IN: Gustav Mahler und die musikalische Moderne, Stuttgart: Steiner, pp. 35–46.


Weinzierl, Stefan and Maempel, Hans-Joachim (2011): "Zur Erklärbarkeit der Qualitäten musikalischer Interpretationen durch akustische Signalmaße" In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) IN: Gemessene Interpretation - Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen, Mainz: Schott Verlag, pp. 213-236.


Schmierer, Elisabeth (2011): "Jenseits von Tradition und Avantgarde: Text und Musik in Zem¬linskys späten Liedern" In: Schnitzler, Günter and Aurnhammer, Achim (Ed.) IN: Wort und Ton, Freiburg: Rombach, pp. 529–545.


Weinzierl, Stefan and Schultz, Frank and Sanvito, Paolo (2011): "Die Akustik des Teatro Olimpico in Vicenza" Fortschritte der Akustik - DAGA 2011, pp. 163–164.


Schmierer, Elisabeth (2011): "Die Femme fatale in der französischen Oper des Fin de siécle" In: Karger, Thilo (Ed.) IN: Transgressions - Überschreitungen, Marburg: Tectum, pp. 251–272.


Bernschütz, Benjamin and Pörschmann, Christoph and Spors, Sascha and Weinzierl, Stefan (2011): "Zeitvarianzen durch Temperaturveränderung bei sequentiellen sphärischen Mikrofonarrays im Plane Wave Decomposition Verfahren" Fortschritte der Akustik - DAGA 2011., pp. 311–312.


Bernschütz, Benjamin and Pörschmann, Christoph and Spors, Sascha and Weinzierl, Stefan (2011): "Soft-Limiting der modalen Amplitudenverstärkung bei sphärischen Mikrofonarrays im Plane Wave Decomposition Verfahren" Fortschritte der Akustik - DAGA 2011., pp. 661–662.


Straebel, Volker (2011): "Werkbegriff und Partitur-Metapher in Sol LeWitts wall drawings" Sol LeWitt Symposium, Berlin Art Laboratory Berlin


Straebel, Volker (2011): "Erfahrung des Abwesenden. Zu den jüngeren Arbeiten von Rolf Julius" In: MusikTexte, 128(Feb. 2011), pp. 64–65.



Brinkmann, Fabian (2011): "Individual headphone compensation for binaural synthesis" Technische Universität Berlin ,


Loesch, Heinz von and Brinkmann, Fabian (2011): "Das Tempo in Beethovens Appassionata von Frederic Lamond (1927) bis András Schiff (2006)" In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) IN: Gemessene Interpretation. Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhöh der Disziplinen, Mainz et al.: Schott, pp. 83-100.


Ness, Steven R and Lerch, Alexander and Tzanetakis, George (2011): "Strategies for Orca Call Retrieval to Support Collaborative Annotation of a Large Archive" Proceedings of the International Workshop on Multimedia Signal Processing (MMSP),

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Lerch, Alexander (2011): "Software-gestützte Merkmalsextraktion für die musikalische Aufführungsanalyse" In: von Loesch, Heinz and Weinzierl, Stefan (Ed.) IN: Gemessene Interpretation - Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen, Mainz: Schott, pp. 205–212.


Kirchhoff, Holger and Lerch, Alexander (2011): "Evaluation of Features for Audio-to-Audio Alignment" In: Journal of New Music Research, 40(1), pp. 27–41.


Michael Fowler (2011): "Appropriating an architectural design tool for musical ends" In: Digital Creativity, 22(4), pp. 275-287.


Michael Fowler (2011): "Transmediating a Japanese garden through spatial sound design" In: Leonardo Music Journal, 21, pp. 41-49.


Michael Fowler (2011): "Becoming the Synthifou: Stockhausen and the New Keyboardism" In: Tempo, 65(265), pp. 2-8.


Lindau, Alexander and Weinzierl, Stefan (2011): "Assessing the plausibility of virtual acoustic environments" Proc. of the EAA Forum Acusticum (ISBN 978-84-694-1520-7), pp. 1187-1192.

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Michael Fowler (2011): "On Listening in a Future City" In: Grey Room, 42, pp. 22-45.


Schneider, Martin (2011): "Zur Geschichte des Kondensatormikrophons - Die Frühzeit" Fortschritte der Akustik - DAGA 2011,

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Maempel, Hans-Joachim and Obara, Lena (2011): "Aesthetic effects of pre-mastering. An experimental field study" 26th VDT International Convention, pp. 493–505.


Schneider, Martin (2011): "Kondensatormikrophone im Vergleich" IN: 26. Tonmeistertagung, : Verband Deutscher Tonmeister e.V, pp. 430-437.

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Schmierer, Elisabeth (2011): "Mahlers Begriff des Humors und seine Umsetzung in den Wunderhorn-Liedern" IN: Nachrichten zur Mahler-Forschung, Wien: Internationale Gustav Mahler Gesellschaft, pp. 56–72.


Maempel, Hans-Joachim (2011): "Musikaufnahmen als Datenquellen der Interpretationsanalyse" In: Loesch, Heinz von and Weinzierl, Stefan (Ed.) IN: Gemessene Interpretation: Computergestützte Aufführungsanalyse im Kreuzverhör der Disziplinen (Klang und Begriff), Mainz et al: Schott, pp. 157–171.


Werner, Tobias and Maempel, Hans-Joachim and Weinzierl, Stefan (2011): "Zur Hörbarkeit nichtlinearer Verzerrungen bei Kondensatormikrofonen" 26th VDT International Convention, pp. 437–448.


Heide, Berta Luise and Maempel, Hans-Joachim (2011): "Die Wahrnehmung audiovisueller Synchronität in elektronischen Medien" 26th VDT International Convention, pp. 525–537.


Overholt, Dan and Berdahl, Edgar and Hamilton, Robert (2011): "Advancements In Actuated Musical Instruments" In: Journal of Organised Sound, 16, pp. 154-165.


Röhrbein, Max and Lindau, Alexander (2011): "Reducing the temporal resolution of spatial impulse responses with an auditory model" Fortschritte der Akustik: Tagungsband d. 37. DAGA (ISBN: 978-3-9808659-8-2), pp. 327-328.

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Lepa, Steffen (2011): "Attuning with the Artwork - Theodor Lipps' Concept of Aesthetische Einfühlung and the Case of Mediatized Music" Stimmungen - Climates - Moods - Atmospheres, Edinburgh (UK) German Studies DAAD Summer School for Postgraduates


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