direkt zum Inhalt springen

direkt zum Hauptnavigationsmenü

Sie sind hier

TU Berlin

Page Content

PhD theses in process

PhD theses in process
Author
Topic
Supervisor
Benjamin Bernschütz
Wave Field Analysis in Room Acoustics
S. Weinzierl
Chr. Pörschmann
Fabian Brinkmann
Modeling musical instruments for virtual reality
S. Weinzierl
Clemens Büttner
Die Entwicklung des Konzertwesens in Europa und Japan. Eine vergleichende Untersuchung
S. Weinzierl
H.v. Loesch
Henrik von Coler
Expressive Sample-Based Sound Synthesis
S. Weinzierl
A. Röbel
Manoj Dinakaran
Individualization of Head-Related Transfer Functions
S. Weinzierl
Vera Erbes
The Impact of the Reproduction Room on Synthesised Sound Fields
S. Weinzierl
S. Spors
Robin Hayward
Maximizing microtonal and timbral resources: an acoustic investigation of whole- and half-valve tunings and timbres on the 6 rotary-valved F tuba
S. Weinzierl
Martin
Herzog
Predicting Musical Meaning from High-Level Music Features
S. Weinzierl
H. Egermann
Tae Hun Kim
Statistical Analysis and Synthesis of Music Performance with Machine Learning
S. Weinzierl
Thanassis Lykartsis
Investigation of speech rhythm with the use of automatic language identification and methods from music information retrieval
S. Weinzierl
Thomas Resch
Design and Implementation for a Real-World-Audio Game Engine
S. Weinzierl
Lydia Rilling
Affektpoetiken im westeuropäischen Musiktheater seit 1945
S. Weinzierl
H. de la Motte-Haber
F. Wißmann
Volker Straebel
Early history of electro-acoustic music for recording media in the USA (1940-1953)
S. Weinzierl
H. de la Motte-Haber
Wilm Thoben
Entwurf, Partitur, Realisation - Untersuchungen zum Werkcharakter und dem Problem der Wiederaufführbarkeit von technisch basierter Medienkunst am Beispiel von Experiments in Art and Technology
S. Weinzierl
Completed PhD theses
Author
Topic
Examiner
Disputation
Zora Schärer Kalkandjiev
The Influence of Room Acoustics on Solo Music Performances. An Empirical Investigation
S. Weinzierl
H. von Loesch

5.10.2015
Valerio Sannicandro
Space and Spatialization as Discrete Parameter in Music Composition. A Space-Oriented Approach to écriture: From Acoustic through Informatics to Musical Notation
S. Weinzierl
J.-M. Chouvel
21.05.2014
Alexander Lindau
Binaural Resynthesis of Acoustical Environments. Technology and Perceptual Evaluation
S. Weinzierl
M. Vorländer
19.05.2014
Berta Heide
Audiovisuelle Synchronitätswahrnehmung
S. Weinzierl
H.-J. Maempel
06.12.2013
Kees Tazelaar
On the Threshold of Beauty. Philips and the Origins of Electronic Music in the Netherlands 1925–1965
S. Weinzierl
D. Teruggi
Jan de Heer
17.05.2013
Christian Broecking
Der Marsalis-Komplex. Eine Fallstudie zur gesellschaftlichen Relevanz des afroamerikanischen Jazz 1992-2007
S. Weinzierl
E. Ungeheuer
14.07.2011
Clemens Kuhn
Prozesse der Plausibilitätsbeurteilung am Beispiel ausgewählter
elektroakustischer Wiedergabesituationen. Ein Beitrag zum Verständnis der „inneren Referenz“ perzeptiver Messungen
S. Weinzierl
E. Altinsoy
15.03.2011
Julia Ronge
Ludwig van Beethovens Kompositionsstudien bei Joseph Haydn, Johann Georg Albrechtsberger und Antonio Salieri
H.v. Loesch
S. Weinzierl
13.12.2010
Werner Armin Otto
Zum Bedeutungsverlust formaler Standardisierung für die Marktrelevanz von Audio-Standards zur Online-Distribution. Eine vergleichende Analyse anhand von Case Studies
S. Weinzierl
T. Pauck
22.05.2009
Alexander Lerch
Software-Based Extraction of Objective Parameters from Music Performances
S. Weinzierl
R. Dannenberg
27.10.2008
Robert Boesnecker
Diskretfrequente Synthese von Nachhall-Prozessen
S. Weinzierl
H. de la Motte-Haber
19.02.2008
Marije Baalman
On Wave Field Synthesis and electro-acoustic music, with a particular focus on the reproduction of arbitrarily shapes sound sources
S. Weinzierl
D. de Vries
21.12.2007
Philip Mackensen
Auditive Localization. Head Movements, an Additional Cue in Localization
S. Weinzierl
H. de la Motte-Haber
26.01.2004

Zusatzinformationen / Extras

Quick Access:

Schnellnavigation zur Seite über Nummerneingabe

Auxiliary Functions